طراحی سایت فروشگاهی و ساخت فروشگاه آنلاین

طراحی وب سایت فروشگاهی یا ساخت فروشگاه آنلاین یعنی طراحی سایت با امکان فروش محصولات یا خدمات به صورت آنلاین است. یه منظور ساخت سایت فروشگاهی باید امکان پرداخت آنلاین به وسیله درگاه پرداخت بر روی سایت فعال شود. با توجه به گسترش خرید های اینترنتی در زندگی روزمره امروزی، طراحی سایت فروشگاه آنلاین برای کسب و کار شما امری ضروری است.

ساخت فروشگاه اینترنتی اولین قدم در بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی آنلاین یا بازاریابی دیجیتال به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به صورت آینترنتی به منظور بازاریابی و فروش محصولات و خدمات انجام می شود. از جمله موارد بازاریابی آنلاین مانند داشتن یک وب سایت حرفه ای، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، داشتن کانال های شبکه های اجتماعی، سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا سئو شده و … می باشد.

طراحی سایت فروشگاه آنلاین بهینه سازی شده

موضوع مهم دیگری که در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دارد. ساخت وب سایت با در نظر گرفتن اصول سئو و بهینه سازی سایت. این امر موجب می شود که سایت شما توسط گوگل و موتور های جستجو گر به خوبی دیده شود. و در نهایت با رعایت اصول سئو سایت می توانید رتبه سایت تان را در موتورهای جستجو و گوگل ارتقا دهید. افزایش رتبه وب سایت مزایای زیادی دارد. این امر موجب دیده شدن شما در فضای مجازی است که برای برند سازی لازم است. همچنین افزایش رتبه سایت در گوگل باعث ایجاد  ترافیک سایت و در نتیجه کسب درآمد بالاتر می شود. به همین دلیل در هنگام طراحی سایت فروشگاهی حتما تاکید داشته باشید که سایتی بهینه سازی شده ساخته شود.

طراحی سایت فروشگاه آنلاین با وردپرس

وردپرس سیستم مدیریت محتوا متن باز است که در سراسر دنیا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. متن باز یعنی قابلیت توسعه پذیری دارد. یعنی کدنویسان و طراحان سایت می توانند به کد های قالب دسترسی داشته باشند. یعنی این امکان فراهم می شود که طراحان سایت، سایت را مطابق سلیقه خودشان توسعه دهند. از این رو می توان امکانات به سایت های وردپرسی کم و زیاد کرد.

وردپرس دائما در حال به روز رسانی است. وب سایت وردپرس به طور مداوم قالب های آپدیت شده را در سایت وردپرس برای عموم رایگان قرار می دهد. تمامی قالب های به روز شده که توسط سایت وردپرس ارائه می شوند بهینه سازی شده هستند. کدهای قالب های وردپرس با توجه به آخرین به روز رسانی های الگوریتم های گوگل آپدیت می شوند. این یکی از مزایای طراحی وب سایت فروشگاهی با وردپرس است. از این رو سایت های فروشگاهی وردپرسی به راحتی می توانند سئو و بهینه سازی شوند.

طراحی سایت اختصاصی فروشگاهی یا قالب آماده سایت

سایت های وردپرس هم امکان استفاده از قالب آماده را دارند وهم امکان کدنویسی سایت از پایه را دارند. در مقاله تفاوت سایت اختصاصی و قالب آماده ما کامل مزایا و معایب هر کدام را توضیح داده ایم. در این صورت کاربر در هنگام خرید می تواند راحت تر تصمیم بگیرد که از سایت فروشگاهی قالب آماده استفاده کند و یا سایت فروشگاهی اختصاصی طراحی کند.

رادی وب می تواند شما را در این مورد راهنمایی کند که کدام نوع سایت فروشگاهی مناسب تر است. ما در رادی وب تمامی سایت هایمان را از پایه کدنویسی می کنیم . بنابراین می توانید سایت فروشگاهی خود را با خیال راحت سفارش دهید. هم سایت های اختصاصی و هم سایت های قالب آماده کاملا استاندارد و بر اساس اصول سئو بهینه سازی شده طراحی می شوند.

مقالات مرتبط ----> قالب سایت رایگان و ارزان

پلاگین ووکامرس قوی ترین فروشگاه ساز آنلاین

ساخت سایت فروشگاه اینترنتی با وردپرس با استفاده از پلاگین ووکامرس انجام می شود. ووکامرس پلاگین فروشگاه ساز وردپرس است. این پلاگین در مخزن افزونه های وردپرس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است. ازمزایای استفاده از پلاگین ووکامرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به روز رسانی مداوم آن توسط وردپرس
  • امکانات فراوان مطابق سلیقه کاربران
  • سازگاری ووکامرس با بسیاری از افزونه ها

به روز رسانی پلاگین ووکامرس

از مهمترین مزایای ووکامرس به روز رسانی مداوم آن توسط وردپرس است. این به روز رسانی ها مطابق آخرین الگوریتم های موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود.

امکانات پلاگین ووکامرس

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با استفاده از پلاگین ووکامرس دارای امکانات فراوانی است. از جمله امکانات ووکامرس ساخت محصول متغییر و ساده است. محصول متغییر محصولی است که می توان برای آن ویژگی های متفاوت با قیمت گذاری متفاوت تعریف کرد. ایجاد گالری تصاویر، توضیحات، توضحات کوتاه، درگاه پرداخت آنلاین و … است.

همچنین به دلیل توسعه پذیری افزونه ووکامرس، پلاگین های زیادی که با این افزونه هماهنگی دارند، نیز ساخته شده است. از این رو می توان با استفاده از ووکامرس بسیاری از امکانات را بر روی سایت طراحی کرد. از جمله امکانات ووکامرس مانند سیستم مقایسه محصول، فیلتر محصولات و … است.

طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو

با توجه به گسترش موبایل طراحی وب سایت فروشگاهی موبایلی بسیار اهمیت دارد. بسیاری از کاربران با استفاده از دستگاه های تلفن همراه اینترنت گردی می کند. گوگل نیز به موبایلی بودن سایت نیز بسیار اهمیت می دهد. به طوری که یکی از فاکتورهای مهم در ساخت سایت فروشگاهی، واکنشگرایی است. واکنشگرا یعنی سایت در تمامی دستگاه های موبایل و دسکتاپ در هر اندازه و هر برندی به خوبی دیده شود. پس از طراحی فروشگاه آنلاین حتما تمام صفحات آن را در چند دستگاه موبایل و دسکتاپ بررسی کنید.

طراحی وب سایت ریسپانسیو فروشگاهی برای رتبه سایت در موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت است. بنابراین به منظور سئو سایت تمامی فاکتورهای ریسپانسیو سازی سایت در موبایل را چک کنید.

اینماد و درگاه پرداخت

پس از اتمام کار طراحی سایت فروشگاهی باید اینماد و درگاه پرداخت آنلاین فعال شود. باید ابتدا اینماد را فعال کنیم . سپس با مراجعه به بانک درگاه پرداخت را نیز فعال کنیم. برای فعال کردن اینماد وارد سایت اینماد می شویم و مدارک لازم را تهیه می کنیم. به منظور فعال کردن درگاه پرداخت آنلاین به بانک مورد نظر می رویم و سفارش درگاه پرداخت آنلاین می دهیم. طراحی سایت نیز با فعال کردن پلاگین درگاه آنلاین آن را فعال می کند. در وردپرس درگاه پرداخت آنلاین زرین پال وجود دارد. نصب زرین پال رایگان است اما در هر تراکنش مبلغی بابت پورسانت کم می کند. اما اگر بخواهید می توانید درگاه پرداخت همان بانک مورد نظر خودتان را سفارش دهید. که در این صورت برای خرید آن درگاه در ابتدا هزینه ای پرداخت می کنید اما در هر تراکنش مبلغی برای پورسانت کم نمی شود.

راه اندازی فروشگاه آنلاین

نمونه سایت های برتر فروشگاه اینترنتی در دنیا

فروشگاه آنلاین آمازون

سایت فروشگاهی آمازون که سراسر دنیا آن را می شناسند. بهترین فروشگاه اینترنتی در سراسر دنیا است و دقیقا رتبه اول را دارد. سایت آمازون در بسیاری از کشورها شعبه اینترنتی دارد و برای هر کشوری محتوای خاص همان کشور را دارد. آمازون به عنوان سخت ترین رقیب تمام فروشگاه های آنلاین در سراسر دنیا بوده است و همیشه رتبه اول خود را حفظ کرده است. موسس و مدیر سایت آمازون آقای جف بزوس بوده است . او در ابتدا سایت آمازون را در یک دفتر خانگی و با یک سایت ساده و کوچک فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از بهترین منبع های الگو برای فروشگاه های اینترنتی سایت آمازون می باشد.

فروشگاه اینترنتی والمارت

دومین مورد سایت فروشگاهی والمارت است. والمارت یکی از برترین سایت های خرید اینترنتی در دنیا است. طراحی سایت والمارت یکی از بهترین طراحی های سایت فروشگاهی است. این سایت همیشه تخفیف های باور نکردنی و جالب را در سایت خود دارد که مخاطبان بسیاری را به خود جذب می کند. طراحی وب سایت والمارت کاملا با توجه به نیازی کاربران و تجربه کاربر پسند است.

فروشگاه اینترنتی ebay

موسس و مدیر خلاق این فروشگاه اینترنتی یک ایرانی تبار است. اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی خود را دارید این سایت می تواند الهام بخش یک ایده خوب باشد. ساخت سایت فروشگاهی ebay یک سایت چند فروشندگی است. طراحی سایت چند فروشندگی یعنی فروشنده های دیگر می توانند در سایت ثبت نام کنند و محصولات شان را به فروش برسانند. از جمله سایت اینترنتی چندفروشندگی در ایران سایت دیجی کالا است.

سایت فروشگاهی دیجی کالا

سایت فروشگاهی دیجی کالا  به عنوان برترین سایت فروشگاهی در ایران است. دیجی کالا رتبه دوم گوگل را در ایران گس از سایت گوگل دارد. طراحی سایت دیجی کالا نیز یک طراحی سایت چند فروشندگی است. در ساخت سایت چند فروشندگی در وردپرس از پلاگین دکان استفاده می شود. سایت های چند فروشندگی یعنی فروشنده های دیگر می توانند در سایت ثبت نام کنند و محصولات خود را به فروش برسانند.

چرا لازم است سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید و یا محصولات تان رادر منزل به فروش می رسانید به شما پیشنهاد می کنیم حتما برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود اقدام کنید.

داشتن یک وب سایت فروشگاهی برای کسب و کارهای بزرگ به منظور برندسازی و دیجیتال مارکتینگ لازم و ضروری است. و طراحی وب سایت فروشگاهی برای کسب و کارهای کوچک به منظور شناخته شدن و فروش بیشتر لازم است.

امروزه رقابت کسب و کارها در فضای مجازی نسبت به کسب و کارهای سنتی افزایش یافته است. بسیاری از افراد  برای خرید های روز مره خود به فضای مجازی مراجعه می کنند. حتی کسانی که می خواهند به صورت سنتی خرید کنند، قبل از خرید یک سرچی در اینترنت می زنند.

از دیگر مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین : جذب مشتریان جدید خارج از منطقه جغرافیایی خودمان، رقابت بیشتر با رقیب های فضای مجازی، دسترسی بیشتر مشتریان به ما، راحتی مشتریان قدیمی ، جمع کردن مشتریان قدیم و جدید در یک مکان مجازی برای اطلاع رسانی ها، افزایش اعتماد به نفس، بالارفتن پرستیژ کاری و …

مطالب مرتبط-----> طراحی سایت ارزان

آموزش و پشتیبانی پس از راه اندازی وب سایت فروشگاهی

پس از اتمام طراحی وب سایت فروشگاهی، زمانی که بر روی دامنه آپلود شد و شروع به کار کرد. طراح سایت باید نحوه کار کردن با پنل پیشخوان سایت و اضافه کردن محصولات و مدیریت سایت را به شما آموزش دهد. همچنین از دیگر وظایف طراح سایت پشتیبانی وب سایت فروشگاهی است. حتما پشتیبانی یکساله سایتان را درخواست دهید و آن را تمدید کنید. پشتیبانی سایت شامل برطرف کردن هر نوع ایراد فنی که بر روی سایت به وجود بیاید و شامل ایمن سازی وب سایت از حمله ویروس است.

از این بابت رادی وب به مشتریان خود کاملا اطمینان می دهد که می توانند با خیال راحت پشتیبانی سایت را به ما بسپارند. رادی وب برای طراحی سایت فروشگاهی شما، از ابتدا تا انتها در کنار شما است.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

تقریبا می توان گفت با هر بودجه ای و سلیقه ای می توانید فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید. بنابراین میزان هزینه دست خود مشتری است. اگر کسب و کار بزرگی دارید و میخواهید سایتی بزرگ با امکانات خاص و طراحی منحصر به فرد یا طراحی تمام صفحات داخلی داشته باشید، با توجه به نیاز مشتری ما به شما طراحی سایت اختصاصی را پیشنهاد می دهیم. در این صورت هزینه نیز بالا می رود. اما اگر کسب و کار کوچکی دارید و یا ابتدا کار هستید و نمی خواهید هزینه زیادی کنید ما به شما استفاده از قالب سایت آماده رایگان و ارزان رادی وب را پیشنهاد می دهیم. استفاده از قالب سایت ارزان از نظر هزینه و زمان بسیار مقرون به صرفه است.

اما اگر دقیق تر می خواهید از هزینه طراحی سایت  اطلاع داشته باشید. می توانید قیمت ها را در صفحه طراحی سایت مشاهده فرمائید.

مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی

روش ها و پلتفرم های راه اندازی سایت فروشگاهی زیاد هستند. در ادامه ما مراحل راه اندازی وب سایت فروشگاه اینترنتی را با وردپرس را می گوئیم.

ابتدا سایت خود را تعریف

برای تعیین مسیر ابتدا نیاز ها وخواسته ها و امکانات سایت را برای خود تعریف کنید. می خواهید در سایت چه محصولاتی چگونه و چه روشی فروش رود. اگر شرکتی بزرگ دارید و یا کسب و کاری کوچک. هدف از طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین چیست؟ به منظور برندسازی یا فروش بیشتر؟

قالب سایت را انتخاب کنید

قدم دوم انتخاب طرحی زیبا ومناسب برای کسب و کار شما ست. سایت شما ویترین کسب و کارتان در فضای مجازی است. طرحی که برای سایت انتخاب می کنید در عین زیبایی و سادگی منحصر به فرد و کاربرپسند باشد. باید بتوانید تجربه کاربری خوبی را برای کاربران سایت فراهم کنید. زمانی که کاربر به منظور پیدا کردن محصول خاص وارد سایت می شود به راحتی بتواند به نقطه مورد نظر برسد. یا از فیلتر محصولات و یا از سرچ پیشرفته برای دسترسی کاربران در درون سایت قرار دهید.

سرعت سایت

وب سایتتان را از نظر سرعت بررسی کنید که از همان ابتدا بالا باشد. افزایش سرعت سایت تجربه کاربری را بهبود می بخشد. اگر سرعت وب سایت پایین باشد کاربران سایت را ترک می کنند. به این ترک کردن کاربران از سایت نرخ پرش سایت می گویند. هرچقدر نرخ پرش بیشتر باشد رتبه سئو کاهش پیدا می کند. گوگل به تجربه کاربری از سایت و سرعت سایت اهمیت زیادی می دهد. از این رو سرعت سایت هم برای بالارفتن کاربران سایت و در نتیجه فروش بیشتر مفید است و هم برای سئو سایت لازم و ضروری است.

طراحی سایت رادی وب با طراحی سایت از پایه کدنویسی شده سایت را از همان ابتدا با سرعت بالا طراحی می کند.

همچنین در سایت های وردپرسی برای افزایش سرعت سایت می توان از پلاگین هایی مانند پلاگین کش استفاده کرد. البته باید دقت داشت اگر این پلاگین باعث بهم خوردن CSS های سایت شود تا جایی که امکان دارد که CSS را درست کنیم دستی این کار را می کنیم. اما اگر دستی این کار نشد در آن صورت پلاگین را حذف می کنیم.

خرید هاست و دامنه

برای سایت فروشگاهی خود هاست پرسرعت تهیه کنید. دقت داشته باشید از شرکتی مطمئن خریداری کنید. هاست قطعی نداشته باشد. سرعت هاست و عدم هاست برای بهبود تجربه کاربری و رتبه سئو سایت حائز اهمیت است.

برای انتخاب دامنه وب سایت فروشگاه آنلاین از دامنه های کوتاه استفاده کنید که هم نام برند در آن ذکر شود و هم اشاره به نوع کسب و کار داشته باشد. مثلا رادی وب که هم کوتاه است هم نام برند که رادی است در آن استفاده شده است. و هم اینکه کلمه وب به معنای WEBDESIGNER نوع کسب و کار را مشخص می کند.

مدیریت سایت را یاد بگیرید

پس از اتمام کار طراح سایت شما نحوه کار کردن با پنل مدیریت سایت را به شما آموزش می دهد. نحوه کار با پنل را به خوبی یاد بگیرید و اگر سوالی داشتید از طراح سایت بپرسید. در سایت فروشگاهی وردپرسی در بخش مدیریت سایت پنل پیشخوان در سمت راست به صورتی نواری مشخص است. برای اضافه و کم کردن محصولات گزینه محصولات در پنل مشخص است . از آن قسمت می توانید محصول اضافه کنید. همچنین تمامی ویژگی ها و قیمت گذاری و گالری تصاویر و توضیحات در همان قسمت انجام می شود.

درج اطلاعات

کلیه اطلاعات لازم درباره سایت و محصولاتتان را آماده کنید و درج کنید. اطلاعات درباره ما و تماس با ما که در صفحات مربوط به خودشان قرار می گیرند. اطلاعات محصولات که گالری تصاویر و تصویر شاخص محصول، توضیحات و توضیحات کوتاه محصول، قیمت محصولات، ویژگی محصولات، فیلتر های محصولات و … می باشد. تصاویر محصولات حتما منحصر به فرد باشد. برای بهبود رتبه سئو تصاویر منحصر به فرد لازم است. برای تصاویر از تگ ALT استفاده کنید. توضیحات محصولات را به صورت محتوا بهینه سازی شده تهیه و درج نمائید. قیمت گذاری نیز شفاف باشد تا کابران بتوانند به راحتی خرید کنند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم کلیات مربوط به طراحی وبسایت فروشگاهی را به صورت جامع توضیح دهیم. همچنین با بهترین سایت های فروشگاهی دنیا آشنا شدید. شما می توانید در ابتدای کار از این سایت ها الگو بگیرید و با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز سایتتان طراحی سایت فروشگاه اینرنتی خود را آغاز کنید.

یک پاسخ به “طراحی سایت فروشگاهی و ساخت فروشگاه آنلاین”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *