قالب سایت رایگان و ارزان

در سال های اخیر با توجه به گسترش اینترنت در تمامی ابعاد زندگی ما، کاربران و صاحبان مشاغل به سمت بازاریابی دیجیتال تمایل بیشتری پیدا کرده اند.

در این بین طراحی وب سایت یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین روش های بازاریابی آنلاین است. استفاده از قالب رایگان سایت و یا قالب سایت ارزان قیمت مورد استقبال بسیاری از کاربران و صاحبان مشاغل قرار گرفته است. به دلیل مزایای زیادی که  استفاده از سایت های آماده رایگان و یا سایت های آماده ارزان دارد روز به روز در حال گسترش است.

در این مقاله توضیحات جامعی در مورد طراحی سایت سفارشی و یا استفاده از قالب های سایت رایگان و ارزان صحبت می کنیم.

قالب سایت رایگان وردپرسی

سیستم مدیریت محتوا وردپرس که محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. قابلیت های بسیار زیادی دارد و به دلیل منبع باز بودن وردپرس هر روز توسط بسیاری از برنامه نویسان و طراحان سایت در سراسر جهان در حال گسترش است.

بسیاری از افرادی که به دنبال طراحی سایت هستند سوالی که ممکن است داشته باشند این است چطور می توانند یک قالب سایت آماده رایگان و با کیفیت داشته باشند؟  با توجه به اینکه قالب های زیادی در بازار هستند چگونه می توانیم بهترین قالب سایت و مناسب ترین و با کیفیت ترین را انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب قالب آماده سایتتان حتما یکسری از فاکتورها را در نظر بگیرید. قالبی که انتخاب می کنید حتما سرعت مناسبی داشته باشد و اصول سئو وبهینه سازی سایت را به خوبی رعایت کرده باشد. زیرا اگر قصد سئو و بهینه سازی سایت را داشته باشید حتما فاکتور سرعت سایت و بهینه سازی سایت مهم هستند.

قالب های آماده رایگان و ارزان سایت رادی وب که در فروشگاه قالب سایت رادی وب موجود هستند همگی از پایه کدنویسی شده اند.

مقالات مرتبط ----> طراحی سایت رایگان و ارزان

سایت هایی که از پایه کدنویسی می شوند بسیار سبک و کم حجم هستند بنابراین سرعت و کیفیت بالایی دارند. بسیاری از قالب سایت رایگان که در بازار هستند با استفاده از قالب سازهای آماده هستند و به دلیل استفاده از افزونه ها و فایل و فولدر های سنگین سرعت سایت به شدت پایین است.

قالبی که انتخاب می کنید باید ریسپانسیو باشد. و باید دارای پشتیبانی باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوعات صحبت کنیم.

طراحی سایت ارزان

قالب سایت چیست؟

طراحی قالب سایت رایگان و ارزان یا تم سایت در واقع همان چیدمان و قفسه بندی و ظاهر سایت شما در فضای مجازی است. قالب وب سایت شامل ترکیب عکس ها، متن ها، نوشته ها، ویدئو ها، دکمه ها، فونت، نوع چیدمان و در کل تمامی مواردی که مربوط به ظاهر سایت است می باشد.  طراحی قالب سایت یا همان طراحی رابط کاربری تمامی موارد مربوط به فرانت سایت یعنی ظاهر صفحه اصلی و صفحات داخلی سایت است.

اگر بخواهید طراحی سایت وردپرس داشته باشید معمولا یک قالب برای هر وردپرس به صورت دیفالت فعال است. ممکن است سوالی که پیش بیاد چرا با وجود قالب های آماده فراوانی که وجود دارد ویا به صورت رایگان بر روی هر سایت وردپرسی می باشد، چرا باید طراحی سایت سفارشی داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال در این مقاله قصد داریم در مورد استفاده از قالب های اختصاصی و تاثیر آن بر روی فروش و جذب مشتری صحبت کنیم.

مزایا و معایب استفاده از قالب های رایگان سایت

استفاده از قالب سایت ارزان مزایا و معایبی دارد. وب سایتا آماده یعنی سایت هایی که یک بار قبلا طراحی شده اند. ساخت قالب های آماده سایت به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه می شوند. سایت آماده را می توان تغییرات بر روی آن اعمال کرد و سپس از آن استفاده نمود. در این صورت نیاز به دانش برنامه نویسی است.

کاربران باید از مزایا و معایب این قالب ها آگاهی داشته باشند و سپس اقدام به تهیه قالب سایت های آماده کنند. این وظیفه شرکت های طراحی سایت است که مشتریان را ابتدا با این قالب ها آشنا شدند و سپس با آگاهی خریداری شود.

برخی از افراد سودجو از عدم آگاهی مشتریان سو استفاده می کنند و از قالب های آماده به عنوان سایت بهای طراحی شده استفاده می کنند. این کار غیر اخلاقی است و حتما دقت کنید که به دام این جور افراد و شرکت ها نیفتید.

ساخت سایت

مزایای استفاده از قالب آماده سایت

استفاده از قالب های آماده سایت دارای مزایایی است که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنبم.

صرفه جویی در زمان

استفاده از قالب های آماده سایت باعث صرفه جویی در زمان می شود. از آنجایی که این قالب ها از قبل ساخته شده اند زمانی که نیاز است برای طراحی وقت بگذاریم حذف می شود. طراحی وب سایت سفارشی با توجه به نیاز مشتری و امکانات سایت ممکن است ماه ها طول بکشد. اما استفاده از وب سایت های قالب آماده دیگر نیازی به زمان طراحی سایت ندارد. فقط باید اطلاعات برای درج در سایت آماده باشد. اطلاعاتی مانند تصاویرسایت ، درباره ما، تماس با ما، محصولات، خدمات و …

صرفه جویی در هزینه ها

از آنجا که قالب های آماده سایت از قبل طراحی شده اند بنابراین هزینه طراحی سایت از آن کم می شود.

فقط کافی است پس از انتخاب قالب مورد نظر هاست و دامنه خریداری کنید و قالب بر روی دامنه بارگذاری شود. و سپس درج اطلاعات سایتتان شروع شود . و بعد از آن می توانید سئو را شروع کنید.

بهینه بودن قالب ها

قالب هایی که ما در رادی وب طراحی می کنیم تمام بهینه سازی شده هستند. این قالب ها مطابق آخرین استاندارد های سئو سایت طراحی می شوند. از این رو شما می توانید با خیال راحت هر زمان که بخواهید سئو سایت را شروع کنید.

نکته مهم این که بسیاری از قالب های آماده که در اینترنت به فروش می رسند مطابق الگوریتم های گوگل بهینه سازی شده نیستند. اما قالب هایی که ما طراحی می کنیم از آنجایی از پایه کدنویسی می شوند و کاملا طراحی می کنیم و از هیچ گونه قالب غیر استاندارد آماده استفاده نمی کنیم. این نکته در هنگام خریداری قالب بسیار حائز اهمیت می باشد.

توسعه پذیری قالب ها

از آنجا که رادی وب تمام قالب ها را از پایه کدنویسی می کند کاملا قابلیت توسعه پذیری دارد. یعنی مشتری هر نوع امکاناتی که بخواهد می تواند بر روی سایت خود اضافه کند. البته این نکته اهمیت دارد که تمامی قالب های آماده به این صورت نیستند. بنابراین قبل از خرید قالب حتما به این نکته توجه فرمائید.

معایب استفاده از قالب  سایت طراحی شده رایگان

در کنار مزایایی که در مورد استفاده از قالب های آماده سایت کنیم معیابی نیز وجود دارد. در ادامه به این معایب اشاره شده است.

محدودیت در طراحی سایت سفارشی

از جزو آن دسته از مشتریان هستید که بسیار بر روی طراحی و امکانات سایت حساسیت دارید، استفاده از قالب های آماده وب سایت به شما پیشنهاد نمی شود. قالب های آماده ارزان و رایگان سایت ، وب سایتهایی هستند که از قبل طراحی شده اند و کاربران باید از بین همان ها یکی را انتخاب کنند. البته قالبیت سفارشی سازی بر روی قالب اصلی سایت و توسعه پذیری امکانات سایت وجود دارد. که البته هزینه آن نیز محاسبه می شود.

منحصر به فرد نبود سایت

سایت های آماده منحصر به فرد نیستند. اگر سایتی می خواهید که کاملا منحصر به فرد برای شما بهتر است از پکیج های طراحی سایت سفارشی استفاده کنید. قالب های آماده قبلا برای شخص دیگری طراحی شده است و ممکن است بارها نیز به فروش برسد. بنابراین انتظار منحصر به فرد بودن از آنها نداشته باشید.

پشتیبانی قالب سایت

در هنگام خرید قالب سایت و یا سفارش طراحی سایت حتما به پشتیبانی آن توجه داشته باشید. پشتیبانی یکساله سایت از طرف تولید کننده اهمیت دارد. اگر سایت دچار مشکل فنی شود یا مورد حمله ویروس ها قرار بگیرد پشتیبانی سایت اهمیت پیدا می کند.

برخی از قالب های آماده رایگان که به صورت فله ای در اینترنت به وفور یافت می شود مشکلات فنی بسیاری دارند. حتما دقت کنید از کجا و با چه پشتیبانی آن را خریداری می کنید.

قالب هایی که رادی وب طراحی می کند تمام این مشکلات را حل کرده است. از آنجا که قالب ها از پایه طراحی شده اند تماما بر اساس اصول استاندارد طراحی و سئو سایت ساخته می شوند و ما قالب ها را با ضمانت و گارانتی به مشتریان خود تحویل می دهیم.

نتیجه گیری

با توجه به مزایا و معایبی که در مورد قالب های آماده سایت گفته شد. شما در نظر بگیرید که چه امکاناتی و چه چیزی از سایت خود می خواهید و با توجه به نیازها و سلایق خودتان تصمیم گیری کنید.  که آیا استفاده از قالب های آماده سایت برای شما بهتر است و یا طراحی سایت اختصاصی مناسب تر است.

طراحی سایت چیست؟

قالب های سایت آماده ارزان شامل چه نوع سایت هایی می شود؟

ما در رادی وب در فروشگاه قالب سایت که این قالب ها را ارائه داده ایم سعی کرده ایم تمامی انواع سایت ها را بگنجانیم. انواع سایت هایی که با استفاده از قالب آماده در دسترس کاربران گرامی می باشد شامل طراحی سایت های شرکتی، انواع سایت فروشگاهی، سایتهای خبری، سایت های پرتال، سایت های درج آگهی، طراحی سایت مشابه دیجی کالاو …  . در ادامه این مقاله توضیحاتی در مورد این سایت های آماده می کنیم.

قالب آماده سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی سایتی است که کاربران بتوانند به صورت آنلاین محصول و خدماتی را خریداری کنند. در طراحی سایت فروشگاهی از یک پلاگین فروشگاهی سازی استفاده می شود. در ساخت سایت های فروشگاهی وردپرس از پلاگین ووکامرس برای فروشگاهی سازی سایت استفاده می شود. با فعال کردن درگاه پرداخت آنلاین کاربران می تواند خرید آنلاین کنند.

نمونه قالب سایت فروشگاهی -----> قالب آماده رایگان فروشگاه آنلاین

اگر درگاه پرداخت آنلاین فعال نشود سایت فقط جنبه معرفی محصول خواهد داشت. در طراحی سایت وردپرس فروشگاهی ، برای محصولات می توان توضیحات و توضیحات کوتاه درج کرد. از دیگر امکانات پلاگین ووکامرس درج قیمت، ویژگی محصولات مانند سایزبندی، رنگ بندی و … ، فیلتر محصولات، سیستم مقایسه محصول، گالری تصاویر، تخفیفات، فروش ویژه و … می باشد.

قالب آماده سایت شرکتی

اگر قصد معرفی شرکت و یا خدمات خود را دارید، طراحی سایت شرکتی پیشنهاد می شود.  طراحی وب سایت شرکتی به معرفی خدمات و محصولات می پردازد. در سایت های شرکتی می توانید نوشته و دسته بندی نوشته بسازید و در آن خدماتتان را معرفی کنید.

همچنین می توانید برگه هایی مانند درباره ما و تماس با ما نیز مجموعه تان را معرفی کنید.

در کل هدف سایت های شرکتی معرفی شرکت و خدمات شرکت می باشد.

قالب آماده سایت خبری

سایت های خبری، سایتهایی هستند که اخبار روز را انتشار می دهند. ساخت سایت خبری با استفاده از وردپرس به سادگی امکان پذیر است. شما می توانید برای مدیریت وب سایت خبری از نوشته ها و دسته بندی نوشته ها استفاده کنید. این اخبار می تواند شامل خبر های ورزشی، خبر های افتصادی، بازرگانی، مد و پوشاک، اکسسوری، سیاسی ، فرهنگی و … باشد.

سایت های خبری با گرفتن آگهی و رپورتاژ آگهی از مشتریان خود درآمد دارند. بسته به رتبه بندی سایت های خبری قیمت آگهی و رپورتاژ اگهی نیز بالاتر می رود.

در فروشگاه قالب رادی وب انواع سایت های خبری را می توانید مشاهده فرمائید.

طراحی سایت ارزان

قالب سایت آماده یا طراحی اختصاصی؟

استفاده از قالب های آماده یا طراحی سفارشی سایت هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. کاربر باید با توجه به شرایط و نیازهای و امکانات سایت و بر حسب سلیقه خود تصمیم بگیرد کدام یک برای وی مناسب تر است.

در استفاده از قالب آماده زمان و هزینه ها کاهش پیدا میکند. زیرا سایت یک بار قبلا طراحی شده است از این نظر مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اگر مشتری عجله دارد و یا از نظر هزینه محدودیت دارد، قالب آماده پیشنهاد می شود. اما اگر کاربر با این موارد مشکلی ندارد . می تواند بر روی طراحی سایت زمان بگذارد و اما نتیجه نهایی مطابق سلیقه خود او باشد. طراحی سایت اختصاصی پیشنهاد داده می شود.

افرادی که وسواس بر روی طراحی دارند . و یا افرادی که می خواهند حتما سایتشان امکانات خاصی داشته باشد. گاهی این امکانات نیاز به دانش برنامه نویسی دارد. برای این دسته از سایت ها طراحی سفارشی پیشنهاد می شود.

مراحل انجام طراحی سایت سفارشی

حال که تا اینجا با طراحی سایت اختصاصی و قالب آماده آشنا شدیم توضیح کوتاهی در مورد مراحل انجام طراحی سایت سفارشی نیز بگوئیم.

ابتدا سایت خود را تعریف کنید

قبل از انجام طراحی سایت نیازها و امکاناتی که برای سایت می خواهید داشته باشید را ذکر کنید. هر سایتی نیازهای خاص خود را دارد. حتی اگر می خواهید یک وب سایت کوچک شخصی یا یک وبلاگ شخصی داشته باشید. یا کسب و کار کوچکی دارید که ابتدای راه هستید. و یا شرکت تجاری بزرگی دارید که می خواهید سایت حرفه ای داشته باشید. همه این موارد نیاز است که در ابتدا تعریف شود. برخی از سایت ها مانند سایت های املاک، طراحی سایت های رستوران، سایت های ارز دیجیتال،  سایتهای بورس و غیره. امکانات خاصی نیاز دارند که لازم است قبل از شرزوع طراحی سایت ابتدا سایت خود را تعریف کنید.

انتخاب طرح سایت

انتخاب یک طرح مناسب و زیبا که متناسب با حرفه شما باشد مهم است. برای انتخاب طرح یا می توانید از طراح خود کمک بگیرید و یا می توانید از سایت هایی که طرح های سایت ارائه می دهند انتخاب کنید. سایت هایی مانند themeforest ، template monster، نمونه هایی از این سایت ها هستند.

خرید هاست و دامنه

دامنه ای که می خواهید برای سایت خود تعریف کنید مهم است. بهتر است دامنه شامل نام برند و نوع کسب و کار باشد. دامنه هر چه کوتاه تر باشد بهتر است. دامنه شامل حروف انگلیسی باشد.

هاستی که انتخاب می کنید دقت داشته باشید هاست پر سرعت باشد. سرعت سایت مستقیم بر روی عملکرد سایت تاثیر می گذارد. سرعت سایت بالاتر باعث جذب مخاطب بیشتر می شود. همچنین باعث افزایش رتبه بندی سئو می شود. هاستینگ معتبر باشد و دارای پشتیبانی باشد.

مقالات مرتبط -----> طراحی سایت سفارشی یا قالب آماده سایت

بهتر است با زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشید

حتی اگر از قالب های آماده استفاده می کنید بهتر است با زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشید. آشنایی با زبان html و css به شما کمک زیادی می کند.

طراحی سایت بهینه سازی شده

ریسپانسیو سازی سایت

بعد از اینکه سایت بر روی دسکتاپ طراحی شد حال باید برای انواع موبایل و تبلت ریسپانسیو شود. طراحی سایت ریسپانسیو بسیار اهمیت دارد. بسیاری از کاربران از موبایل و تبلت برای مشاهده سایتها استفاده می کنند . و این نکته بسیار مهم است که سایت شما به طور کامل در تمام سایت و صفحات داخلی و محصولات ریسپانسیو باشد. حتما با چند گوشی مختلف و در دستگاه های تبلت تمام سایت و صفحات داخلی را چک کنید.

طراحی سایت موبایلی برای سئو سایت نیز بسیار مهم است. طراحی سایت واکنشگرا یعنی سایت شما در تمامی صفحات نمایش با هر اندازه و برند به خوبی و واضح قابل مشاهده باشد.

درج اطلاعات

پس از انجام مراحل بالا حالا باید سایت تان را پر کنید. محتوا و تصاویر برای سایت درج کنید. اگر محصول دارید شروع به وارد کردن محصولاتت کنید. برای محصولات تصاویری یکتا بگیرید. از محصولات یا شرکت عکسبرداری حرفه ای کنید و داخل سایت قرار دهید. تصاویر سایت اولین چیزی است که کاربر می بیند. تصاویر باید منحصر به فرد با کیفیت و کم حجم باشد.

محتوا سایت را کاربر پسند تهیه کنید. در تولید محتوا هر آنچه که لازم است کاربر بداند قرار دهید. تمامی جنبه های کاری تان را بگوئید.

صفحه درباره ما و تماس با ما عالی بسازید. صفحات خدمات کامل و جامع باشد. تصاویر با کیفیت و منحصر به فرد برای این صفحات بگیرید. از طراحتان بخواهید در تولید محتوا سایت شما را راهنمایی کند.

سایت را بهینه سازی کنید.

حتما دقت کنید سایت بهینه سازی شده باشد. بهینه سازی یعنی کلیه مواردی که برای سئو سایت لازم است در طراحی سایت رعایت شده است. از جمله موارد برای بهینه بودن سایت مانند سرعت بالا سایت، توضیحات متا سایت، عنوان سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به اندازه در محتوا سایت. تولید محتوا مناسب در بخش مقالات سایت. تصاویر بهینه سازی شده. بهتر است فرمت تصاویر webp باشد.

سخن آخر

برای داشتن سایت حرفه ای و با کیفیت در عین حال با هزینه مناسب بهتر است با متخصص طراحی سایت و سئو صحبت کنید. شخصی که بتواند تمام نیاز های سایت و هم نیاز های سئو و بهینه سازی سایت را از همان ابتدا رعایت کند. رادی وب با تسلط کامل به تمامی این موارد شما را از ابتدا تا انتهای کار همراهی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *