طراحی سایت وردپرس و مراحل انجام آن

طراحی وب سایت با وردپرس از روش های ارزان و مقرون به صرفه در طراحی سایت است. طراحی سایت ارزان و با کیفیت می تواند کمک زیادی به کسب و کارهای آنلاین کند.

امروزه با توجه به گسترش همه جانبه اینترنت در تمامی زندگی روزمره انسان ها،  ساخت وب سایت حرفه ای برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است.

طراحی فروشگاه آنلاین یا کسب و کار آنلاین و یا معرفی شرکت می تواند کمک به سزایی در برند سازی و یا فروش داشته باشد.

چرا طراحی سایت وردپرس

وردپرس چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متن باز است. متن باز به معنای توسعه پذیری وردپرس می باشد. یعنی دسترسی به کد های قالب باز است و کدنویسان می توانند آنها را توسعه دهند. از این رو می توان سایت هایی با ویژگی های منحصر به فرد بر اساس نیاز کاربران طراحی نمود.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس بسیار کاربرپسند است. کارکردن با سیستم مدیریت وردپرس به راحتی کار کردن با یک گوشی است. از این رو وردپرس محبوب شده است.

با وردپرس چه سایت هایی می توانیم طراحی کنیم؟

با وردپرس هر آنچه فکرش را بکنید می توانیم طراحی کنیم. سال های پیش که وردپرس برای اولین بارآمده بود. در آن زمان وردپرس یک وبلاگ ساز بود. اما به مرور زمان با گسترش وردپرس امکانات آن افزایش پیدا کرد. امروزه با گسترش وردپرس و تغییراتی که در کدهای اصلی آن به وجود آمده است. هر نوع وب سایتی با هر نوع امکاناتی می توان طراحی کرد. طراحی انواع سایت ها شامل :

  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت شرکتی
  • طراحی سایت معرفی محصول
  • طراحی وب سایت خبری
  • ساخت سایت آرایشگاه
  • طراحی وبسایت سالن زیبایی
  • طراحی سایت پزشکی

و… .

و هرنوع سایتی که وجود دارد. لازم به ذکر است به دلیل گسترش فراوان پلاگین های وردپرس امکان نصب هر نوع افزونه ای با هر نوع امکاناتی که بخواهید وجود دارد.

مراحل نصب وردپرس

نصب وردپرس ساده است. اما اگر اطلاعات طراحی سایت و کدنویسی html و css داشته باشید بسیار مفید تر خواهد بود. برای نصب سورس وردپرس وارد سایت وردپرس شوید. همیشه آخرین نسخه وردپرس بر روی سایت وردپرس به صورت رایگان در دسترس عموم است. شما می توانید با ورود به سایت وردپرس آخرین نسخه را دریافت کنید.

پس از دریافت سورس وردپرس آن را  بر روی هاستتان آپلود کنید. پس از نصب نسخه زیپ شده بر روی هاست آن را اکسترک می کنید. حال سایت وردپرسی در دسترس است.

پس از ورود به پنل وردپرس وارد پیشخوان وردپرس می شوید.  در پیشخوان ودرپرس تمامی امکانات در سمت راست در دسترس هستند.

برخی از بخش های پنل پیشخوان وردپرس که کارایی بیشتری دارند شامل:

  • برگه ها
  • نوشته ها
  • ابزارها ها
  • دسته بندی نوشته ها
  • محصولات
  • دسته بندی محصولات
  • فهرست کاربری
  • پوسته ها

وسایر بخش ها که مربوط به تنظیمات سایت است.

چه سایت هایی با وردپرس می توان طراحی نمود؟

همانطور که گفتیم با وردپرس تمام سایتها را می توان طراحی کرد. در ادامه در مورد برخی از مهمترین های آنها صحبت می کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

وردپرس یکی از قویترین فروشگاه ساز ها را دارد. پلاگین ووکامرس که پلاگین بسیار قوی برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین است بسیار کاربر پسند می باشد. از آنجایی که این پلاگین امکان ساخت فروشگاه آنلاین با بسیاری از امکانات را به کاربران داده است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در مخزن پلاگین های وردپرس بیش از هزاران پلاگین وجود دارد. در این میان هزاران پلاگین طراحی شده اند که با ووکامرس سازگاری دارند. با استفاده از ووکامرس می توان محصول و دسته بندی محصولات بدون محدودیت ایجاد کرد.

در قسمت محصولات ووکامرس می توان محصول ساده یا متغییر درج نمود. محصول متغییر محصولی است که می توان برای آن ویژگی هایی تعریف کرد. از جمله ویژگی هایی که برای محصولات متغییر می توان تعریف کرد مانند سایز بندی، رنگ بندی، جنس، قیمت گذاری متغیر و … است . برای محصولات می توان قیمت گذاری کرد ویا می توان برای آن قیمت قرار نداد.تمامی محصولات دارای توضیحات و توضیحات کوتاه، تصویر شاخص و گالری تصاویر هستند.

می توان سیستم مقایسه محصول، سیستم فیلتر محصولات ، دکان، چندفروشندگی  و بسیاری از امکانات دیگر را برای سایت های فروشگاهی وردپرس اجرا کرد.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

با وردپرس انواع سایت شرکتی می توانید طراحی کنید. ساخت سایت شرکتی به منظور معرفی خدمات و معرفی شرکت می باشد. خدمات را می توان در قسمت نوشته ها قرار داد. بخش درباره ما باید کامل و جامع شرکت و خدمات را معرفی کند. درباره ما د تماس با ما با استفاده از برگه ها ساخته می شوند و در منو قرار می گیرند. خدمات و دسته بندی خدمات نیز به وسیله نوشته درج می شوند و در منو قرار می گیرند.

قالب سایت رایگان و ارزان

در اینترنت برخی از سایت ها اقدام به فروش قالب های وب سایت رایگان و ارزان قیمت می کنند. در مورد استفاده از قالب های آماده وب سایت چند نکته مهم حائز اهمیت می باشد. اول اینکه حتما دقت داشته باشید که قالب هایی که خریداری می کنیم، کدنویسی شده یاشند. برخی از شرکت ها برای سود و منفعت خودشان قالب های بسیار بی کیفیت و دارای باگ های فروان و غیر ایمن را به همین صورت در اختیار کاربران قرار می دهند. اما مشتریان پس از مدتی استفاده از آن ها تازه متوجه  مشکلات آنها می شوند. قالب های آماده رایگان و ارزان قیمت که ما در فروشگاه قالب سایت رادی وب قرار داده ایم تمام از پایه کدنویسی شده اند. و بهینه سازی شده و ایمن سازی شده هستند.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

ساخت سایت خبری با وردپرس

طراحی سایت های خبری به منظور انتشار اخبار روز می باشد. سایت های خبری می توانند با درج تبلیغات و آگهی و رپورتاژ آگهی در سایت کسب در آمد کنند. سایت های خبری می توانند اخبار روز را منتشر کنند. و یا می توانند بر روی اخبار فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، مد، زیبایی، اجتماعی و … فعالیت کنند.

مزایای ساخت سایت وردپرس

زمانی که می خواهیم سایتی را طراحی کنیم با بسیاری از سوالات مواجه می شویم. اغلب کاربران می خواهند سایت با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه داشته باشند. در ادامه  برخی از دلایلی که ما بهتر است طراحی سایت وردپرس داشته باشیم را گفته ایم.

  • مقرون به صرفه بودن
  • ایمنی سایت
  • بهینه بودن کدهای سایت
  • صرفه جویی در زمان
  • سرعت بالا سایت های وردپرس
  • کدنویسی از پایه
  • سادگی پنل مدیریت
  • متن باز است
  • فراوانی پلاگین ها و امکانات

و…

وردپرس مقرون به صرفه است

از آنجایی که وردپرس به صورت رایگان در سایت وردپرس دردسترس است می توان سایت های مقرون به صرفه با آن طراحی کرد.

مقالات مرتبط ----> طراحی سایت ارزان

ایمنی سایت

در مخزن افزونه های وردپرس پلاگین های ایمن سازی بسیار قوی وجود دارد. پس از طراحی سایت و آپلود بر روی دامنه اصلی حتما سایت باید به طور کامل ایمن سازی شود. ایمن سازی سایت چند مرحله دارد که توسط طراح باید انجام شود. حتما دقت داشته باشید که طراح سایت شما کاملا بر مباحث طراحی وب سایت و ایمن سازی آن تسلط کامل داشته باشد.

بهینه بودن کد های سایت

وردپرس به صورت مدارم کدهای قالب وردپرس را بهینه سازی می کند. در هربار به روز رسانی قالب های وردپرس تمامی کد های آن بهینه سازی می شوند. این موضوع برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد.

فراوانی پلاگین ها

از آنجایی که در مخزن افزونه های وردپرس هزاران افزونه وجود دارد. طراحان به راحتی می تواند هر نوع سایتی با هر نوع امکاناتی طراحی کنند.

کدنویسی از پایه

بر روی سورس وردپرس می توان قالب اختصاصی گذاشت و از پایه طراحی سایت سفارشی انجام داد. زبان پایه وردپرس php است و می توان سایت هایی با زبان php و html و css طراحی کرد.

وردپرس متن باز است

WordPress یک سیستم مدیریت محتوا متن باز است. به این معنا که می توان بر روی کد های وردپرس کدنویسی کرد. از این رو وردپرس قابلیت توسعه پذیری دارند. به همین دلیل طراحان و برنامه نویسان می توانند هر نوع امکاناتی که بخواهد کدنویسی کنند. همچنین می توان پلاگین نویسی کرد و بر روی مخزن افزونه های وردپرس قرار داد. همچنین می توان این پلاگین ها را فروخت.

سادگی پنل مدیریت

پنل پیشخوان وردپرس بسیار ساده و کاربرپسند است. کار کردن با پیشخوان وردپرس به سادگی کتر کردن با یک گوشی است.

سرعت بالا

طراحان می توانند سایتهایی  با سرعت بالا طراحی کنند. با استفاده از کدنویسی های درست و استفاده صحیح از پلاگین ها به راحتی می توان سایت های وردپرسی را به سرعت بالای 90 درصد در لایت هوس گوگل رساند.

زبان های برنامه نویسی در وردپرس

وردپرس به عنوان یک نرم افزار تحت وب از زبان برنامه نویسی ایجاد شده است. وردپرس با زبان برنامه نویسی php ساخته شده است. phpجزو محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تخت وب می باشد. 80 درصد از کل وب سایت های دنیا با زبان برنامه نویسی php کار می کنند و بیشتر آنها با وردپرس طراحی شده اند. حدود یک سوم از کل وب سایت های دنیا با وردپرس ساخته شده اند.

آیا زبان برنامه نویسی وردپرس فقط php است؟

زبان های برنامه نویسی تحت وب به دو گروه تقسیم می شوند: سمت سرور و  سمت کاربر.

برنامه نویسی سمت سرور منظورمان همان زبان برنامه نویسی بک اند سایت است. همانطور که گفتیم زبان برنامه نویسی سمت سرور یعنی بک اند در وردپرس php است. اما زبان برنامه نویسی سمت کاربر یعنی فرانت اند می باشد. فرانت اند مربوط به ظاهر سایت است. در وردپرس برای فرانت اند سایت از زبان نشانه گذاری html و css و زبان برنامه نویسی jsاستفاده شده است.

البته اسکلت اصلی سایت توسط html ساخته می شود و css ظاهر آن را می سازد. زبان جاوااسکریپت هم برای ساخت بعضی از موشن ها و حرکات و زیبایی بیشتر بر روی صفحه استفاده می شود.

زبان های برنامه نویسی قالب وردپرس

قالب وردپرس یعنی همان پوسته وردپرس است. از این رو زبان برنامه نویسی بک اند سایت که است که همان php می باشد. به طور کلی هر آنچه که در سایت وردپرس در پیشخوان و پنل و افرونه های قالب می بینید با زبان php ساخته شده است. اما برای فرانت اند سایت. یعنی هر آنچه که در ظاهر سایت می بینید از زبان نشانه گذاری html  و css و زبان برنامه نویسی js ساخته شده است.

WordPress و php  هر دو متن باز هستند

متن باز یا open source یعنی سورس یا قالب اصلی سایت برای کدنویسان باز است. از این رو کدنویسان می توانند به راحتی با دسترسی به سورس قالب وردپرس را توسعه دهند. این یکی از مزایای وردپرس است. به راحتی می توان قالب و افزونه ها رو توسعه داد. یا افزونه های جدید ساخت.

زبان برنامه نویسی php در وردپرس

بنابراین همان طور که تا اینجا متوجه شدیم زبان برنامه نویس بک اند وردپرس php است. البته برای طراحی سایت با وردپرس یا برای کارکردن با وردپرس حتما نیاز نیست که php را به طور کامل بلد باشید. البته بهتر است که مقدمات php را بدانید.

زبان های نشانه گذاری html و css

Htmlو css یک زبان برنامه نویسی نیستند. بلکه یک زبان نشانه گذاری هستند. زبان نشانه گذاری به این معنا است که اسکلت و بدنه اصلی سایت با html ساخته می شود. سپس CSS با تعاریفی مشخص بر روی HTML ها به آن ها ظاهر می دهد. یادگیری زبان HTML و CSS بسیار راحت است. اگر قصد طراحی سایت وردپرسی برای شرکت خود و یا شخصی را دارید، پیشنهاد می شود زبان HTML و CSS را هم یاد بگیرید.

مقالات مرتبط -----> آموزش html و css را از کجا شروع کنیم؟

طراحی سایت با html و css ساخت سایت وردپرس با html و css

زبان برنامه نویسی JS

زبان برنامه نویسی سمت کاربر یا همان فرانت سایت زبان جاوا اسکریپت است. البته جاوا اسکریپت زبان بسیار گسترده ای است و کاربرد های دیگری هم دارد. حتی از JS می توان در بک اند سایت هم استفاده کرد.

بنابراین نیازی به یادگیری کامل JS نیست و می توانید تا حد ضرورت آن را یاد بگیرید.

وب سایت های معروف جهان که با وردپرس ساخته شده اند

در ادامه مقاله وب سایت های بزرگی که در جهان و در ایران با وردپرس ساخته شده اند را معرفی می کنیم. این موضوع نشان دهنده قدرت بالای وردپرس در سراسر جهان است.

نیویورک تایمز

سایت خبری نیویورک تایمز از وردپرس برای ساخت سایت خود استفاده کرده است.

سایت مرسدس بنز

مرسدس بنز را که همه می شناسند. بزرگترین شرکت خودرو سازی در دنیا که خودروهای سبک و سنگین تولید می کند. این کمپانی نیز برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کرده است.

سایت JQUERY

سایت جی کوئری به عنوان بزرگترین لایبری جاوا اسکریپت است با استفاده از وردپرس ساخته شده است.

ناسا

ناسا بزرگترین مرکز هوا و فضا در جهان است سایت خود را با وردپرس ساخته است.

وب سایت BBC آمریکا

بی بی سی که یکی از خبرگذاری های بزرگ در دنیا است و به بسیاری از زبان های دنیا اخبار می گوید. بی بی سی با استفاده از وردپرس طراحی شده است.

تویوتا

تویوتا به عنوان یکی از برترین خودروسازی ها در دنیا است. نسخه برزیلی سایت تویوتا با وردپرس طراحی شده است.

جالب است بدانیم ----> برترین شرکت های طراحی سایت وردپرسی

وب سایت های وردپرسی معروف ایران

در ادامه برخی از معروف ترین وب سایت های ایرانی که با وردپرس ساخته شده اند را معرفی کرده ایم.

سایت میهن وردپرس

میهن وردپرس از سایت ها حرفه ای وردپرسی است که در زمینه آموزش وردپرس فعالیت می کند. میهن وردپرس اموزش های رایگان بسیاری در زمینه وردپرس ارائه می دهد. همچنین این سایت افزونه های وردپرسی نیز ارائه می دهد.

میزبان فا

میزبان فا از برترین شرکت های ارائه دهنده هاستینگ در کشور است. این شرکت در زمینه ثبت دامنه و ارائه انواع هاست فعالیت می کند. سایت میزبان فا نیز با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس مدیریت می شود.

ژاکت

ژاکت یکی از معتبرترین وب سایت های ایرانی در زمینه فروش قالب و افزونه های وردپرس است. سایت ژاکت با وردپرس طراحی شده است.

سئو وردپرس

همانطور که تا اینجا گفتیم وردپرس دائما در حال به روز رسانی قالب های خود است. در تمام این به روز رسانی ها کدهای قالب بهینه تر می شود. از این رو همیشه قالب های وردپرس مطابق با آخرین استانداردهای الگوریتم های موتور های جستجو به روز رسانی می شود. بنابراین سایت های وردپرسی بهترین گزینه برای سئو می باشند.

تایتل و دسکریپشن سایت وردپرس

با انتخاب تایتل و دسکریپشن مناسب برای سایت می توانید به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کنید.

Alt تصاویر

در سایت وردپرسی می توانید برای تصاویر متن جایگزین یا همان alt تصاویر انتخاب کنید. متن جایگزین به موتورهای جستجو نشان می دهد که تصویر در چه زمینه ای مربوط می باشد. بنابراین با پر کردن alt تصاویر در پنل وردپرس می توانید به بهبود رتبه وب سایت کمک کنید.

از یک افزونه سئو استفاده کنید

در مخزن پلاگین های وردپرس پلاگین های زیادی وجود دارد. افزونه های سئو نیز از این قائده مستثنی نیستند. یکی از بهترین افزونه های سئو افزونه یو آست سئو پریمیوم است. با استفاده از تنظیمات این افزونه ها می توانید رتبه سئو را بهبود ببخشید. زمانی که شما مقاله ای را منتشر می کنید این افزونه به شما کمک می کند تا  از نظر سئو مقاله را بررسی بیشتر کنید. همچنین در لینک دهی های داخلی سایت نیز کمک میکند. خوانایی مقاله را چک می کند. کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط را چک می کند.

امنیت وب سایت

در وردپرس با استفاده از پلاگین ithem security می توانید امنیت وب سایت را بسیار افزایش دهید. امنیت وب سایت علاوه بر جلوگیری از حمله ویروس ها برای سئو سایت نیز بسیار حائز اهمیت است.

نتیجه گیری

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متن باز رایگان و کاربرپسند است. وردپرس با به روز رسانی های قوی و مداوم  همیشه بهینه و آپدیت می باشد.

طراحی وب سایت با وردپرس برای تمامی افراد امکان پذیر است حتی کسانی که تجربه و دانش برنامه نویسی ندارند. از ویژگی های کاربر پسند بودن وردپرس سادگی پنل پیشخوان وردپرس است.

طراحی وب سایت رادی وب با تجربه خود در زمینه طراحی سایت وردپرسی می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *