قالب سایت رایگان کدنویسی شده یا طراحی سایت سفارشی

به طور حتم، بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را دارند، با این سوال مواجه می شوند که بهتر است سایت به صورت اختصاصی و سفارشی طراحی کنم و یا از قالب سایت رایگان کدنویسی شده استفاده کنم؟ در این مقاله به بررسی این موضوع و محاسن و معایب هر کدام می پردازیم و اینکه کدام نوع سایت برای چه افرادی و چه کسب و کارهایی مناسب تر است.

مهمترین سوالی که قبل از طراحی سایت ممکن است به ذهن کاربران خطور کند همین سوال است. اما جای نگرانی نیست، با بررسی دقیق و جامع و کلی این موضوع می توانید راحت تر در این مورد تصمیم گیری کنید.

طراحی سایت اختصاصی یا قالب سایت آماده رایگان

سوالی که در اینجا مطرح می شود چرا زمانی که می توانم از یک قالب سایت آماده استفاده کنم برای طراحی سایت اختصاصی هزینه کنم؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم مهم است که مزایا و معایب هر کدام را جداگانه بدانید. در ادامه ما به این پرسش پاسخ می دهیم.

مزایای استفاده از قالب رایگان سایت

استفاده از قالب آماده رایگان مزایایی دارد از جمله می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه نام برد. مسلما قالبی که آماده است فرآیند طراحی و توسعه و بهینه سازی سایت را قبلا یک بار طی کرده است بنابراین آن زمانی که برای طراحی سایت سفارشی لازم است صرف شود نیاز ندارد. همچنین قالبی که به صورت آماده باشد به دلیل اینکه قبلا طراحی شده و از آن استفاده شده است هزینه آن بسیار مقرون به صرفه تر است.

پروسه طراحی سایت به صورت سفارشی و استفاده از قالب آماده سایت رایگان در رادی وب به این صورت است که قالب های آماده ای که ما در رادی وب از آن استفاده می کنیم، قالب هایی هستند که قبلا توسط شخص دیگری سفارش داده شده اند ، یک بارفرآیند طراحی سایت بر روی آن کامل انجام شده است سپس ما آن را در فروشگاه قالب رادی وب قرار می دهیم.

تمامی قالب های رایگان سایت رادی وب ، از پایه کدنویسی شده اند. به این معنا که ما یک بار کل فرآیند طراحی وب سایت سفارشی را از صفر تا صد بر روی قالب انجام داده ایم. تمامی قالب ها از پایه با کدنویسی html و css طراحی شده اند و از هیچ گونه قالب سازی استفاده نشده است.

طراحی وبسایت کدنویسی شده

طراحی قالب با استفاده از html و css و از پایه کدنویسی شده مزایای زیادی دارد. اول اینکه سایت کاملا سئو شده و بهینه سازی شده از پایه طراحی می شود. طراحی وبسایت سئو شده از پایه برای کسب و کارهایی که می خواهند بعدا سئو سایت انجام دهند اهمیت ویژه ای دارد.

همچنین به دلیل طراحی وب سایت کدنویسی شده، ما استفاده از پلاگین ها را به حداقل می رسانیم بنابراین حجم سایت پایین می آید و سرعت سایت بالا می رود. هر چه سرعت سایت بالاتر برود ترافیک سایت نیز بیشتر می شود و در نتیجه رتبه سایت بهبود پیدا می کند.

همچینین دو نکته مهم دیگر که ما در تمامی قالب های آماده رایگان سایت رادی وب به آنها توجه می کنیم رعایت ریسپانسیو و سرعت سایت است.

ریسپانسیو و سرعت سایت که از موارد مهم سئوی تکنیکال سایت است در رتبه بندی و بهینه سازی سایت اهمیت ویژه ای دارد. موتور جستجوگر گوگل به سرعت و واکنشگرایی سایت اهمیت زیادی می دهد. زیرا هم اینکه بسیاری از کاربران از موبایل استفاده می کنند و هم اینکه بسیاری از کاربران تحمل کندی سرعت سایت را ندارند و سایت را ترک می کنند.

در طراحی سایت رادی وب ما با استفاده از بوت استرپ کلیه سایت هایمان اعم از سایت سفارشی و یا قالب سایت رایگان برای ریسپانسیو سایت استفاده می کنیم.  بوت استرپ سایت را در موبایل و کلیه دستگاه های تلفن های هوشمند ریسپانسیو می کند.

کلیه مواردی که در بالا اشاره شد در طراحی تمامی قالب های سایت آماده رعایت می شود. بنابراین استفاده از قالب های آماده رایگان فروشگاه قالب رادی وب از نظر هزینه، زمان، اصول رعایت سئو و بهینه سازی سایت مورد توجه است. همچنین تمامی قالب هایی که ما تولید می کنیم امکان توسعه پذیری و تغییرات هم در ظاهر سایت و هم در بک اند سایت را دارند.

معایب قالب های وب سایت رایگان

ازآنجایی که قالب های رایگان سایت به راحتی در دسترس هستند این احتمال وجود دارد که رقبای شما قبلا از آنها استفاده کرده باشند. در حقیقت این قالب ها یک قالب منحصر به فرد برای شما نیستند.

مزایای طراحی سایت سفارشی

بزرگترین مزیت ساخت سایت سفارشی این است که وب سایت شما از سایرین متمایز می شود. طراحی وب سایت های سفارشی می تواند مطابق نظر مشتری و نیاز های کسب و کارش طراحی شود. علاوه بر این ها استفاده از سیستم مدیریت محتوا به روز در سایت های سفارشی امکان پذیر است.

در طراحی سایت سفارشی از صفر تا صد طراحی وب با توجه به سلیقه و نظر مشتری انجام می شود. در طراحی وبسایت اختصاصی، کارفرما اگر قالب خاصی مد نظر داشته باشد و یا امکانات خاصی بر روی وب سایتش بخواهد، تمامی موارد با توجه به سفارش مشتری انجام می شود.

همانطور که در طراحی قالب های آماده گفتیم تمام اصول سئو و بهینه سازی سایت و سرعت و ریسپانسیو سایت در سایت های سفارشی نیز انجام می شود.

معایب طراحی وب سفارشی

مهترین عیبی که طراحی وب اختصاصی نسبت به قالب آماده سایت دارد، هزینه آن است. در طراحی وبسایت اختصاصی شما باید هزینه طراحی را از پایه پرداخت کنید در حالیکه در سایت های آماده یکبار قبلا این طراحی انجام شده است.

دومین عیب ساخت وبسایت سفارشی نسبت به قالب آماده زمان بیشتری است که می برد. با توجه به پروسه زمان بر بودن طراحی قالب سایت، این احتمال وجود دارد که پروسه طراحی وب شما نیاز به زمان بالا داشته باشد.

طراحی وب با وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

با استفاده از وردپرس می توان سایت های با حجم کم و بهینه سازی شده طراحی کرد. امکان به روز رسانی سایت و قالب ها همیشه وجود دارد که از مزایای طراحی سایت وردپرسی است.

ما در رادی وب سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می کنیم وردپرس است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس، محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. بیش از 33 درصد سایت های جهان وردپرسی هستند. دلیل محبوبیت وردپرس استفاده راحت و کاربرپسند بودن آن و استفاده از کدهای بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو مانند موتور جستجو گوگل است.

طراحی سایت اختصاصی کدنویسی شده مرحله به مرحله

طراحی سایت سفارشی شامل 9 مرحله است که در ادامه مراحل آن را قدم به قدم شرح خواهیم داد:

  1. سایت خود را تعریف کنید

هر سایتی یک موضوع خاصی دارد. حتی اگر می خواهید یک سایت و یا وبلاگ شخصی داشته باشید که فقط عکس های خانوادگی را در آن بگذارید و یا کارهای روزمره تان را پست کنید، باید بدانید که می خواهید به مخاطبانتان چه بگوئید.

اگر یک کسب و کار کوچک دارید باید حتما مواردی را در سایت توضیح دهید: صفحه اصلی، توضیح دقیق کسب و کار و اطلاعات تماس.

سایت های تجاری که با مشتری در ارتباط هستند مسلما فاکتورهای بیشتری بر روی سایت نیاز دارند. به عنوان مثال سایت های املاک که نیاز به قابلیت های خاصی دارند و یا سایت های رستوران ها که می توانند آپشن های خاصی مانند منو را در سایت قرار دهند. قبل از طراحی سایت اختصاصی خود راهکارهایی را برای متمایز کردن سایت خود از دیگران تعریف کنید.

  1. هاست و دامنه

قدم بعدی انتخاب دامنه و هاست مناسب برای سایتتان است. دامنه ای که انتخاب می کنید دقت داشته باشید که وب سایت شما را تعریف کند. بتوانید نام دامنه، نام برند و حیطه کاری سایتتان را تعریف کنید. به عنوان مثال رادی وب شامل دو بخش است. رادی نشان دهنده نام برند و وب نشان دهنده زمینه کاری است. هاستی که می خواهید انتخاب کنید دقت داشته باشید که پرسرعت باشد. سرعت هاست به طور مستقیم بر روی سرعت وب سایت شما اثرگذار است. سرعت وب سایت به طور مستقیم  بر روی ترافیک و درنتیجه رتبه سایت تاثیر گذار است.

ساخت سایت

  1. با زبان های برنامه نویسی سایت آشنایی داشته باشید

حتی اگر از قالب سازهای وردپرس هم استفاده می کنید یادگیری یکی دو زبان برنامه نویسی پایه مانند HTML و CSS می تواند برای شما هم جذاب و هم کاربردی باشد. حتی ممکن است منجر به یک حرفه جدید برایتان شود به خصوص این که علاقمند باشید. در ادامه برخی از زبان های ساخت سایت را توضیح می دهیم:

نحوه کدنویسی یک وب سایت با HTML/CSS

اصلی ترین بلوک سازنده وب سایت کدهای HTML  است. HTML باعث ایجاد لینک هایی می شود که صفحات سایت را به هم متصل می کند. طراحان با استفاده از کد های HTML یک شروع به طراحی سایت می کنند. عناصر HTML با یکسری تگ هایی تعریف می شوند. برخی از تگ های پرکاربرد HTML در ادامه نام برده شده است:

تگ a :  برای تعریف لینک ها در سایت استفاده می شوند.

تگ body : برای تعریف بدنه اصلی سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

تگ div : برای ایجاد بخش بندی در سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

تگ header : برای تعریف هدر سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

تگ p : برای تعریف پاراگراف ها و خطوط در سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

تگ title: برای عنوان سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

تگ img  : برای توصیف تصاویر در سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

ما در مقاله طراحی وب با استفاده از کدنویسی html و css کامل در مورد این موضوع صحبت کردیم . در این مقاله کدنویسی html  و css را توضیح داده ایم.

طراحی وب سایت کدنویسی شده

  1. استفاده از بوت استرپ برای ریسپانسیو سایت

بوت استرپ یک فریم ورک عالی از ویژگی هایی است که روند طراحی وب سایت را کوتاه و آسان می کند. توسعه دهندگان سایت، بوت استرپ را به یکی از اجزای مهم در طراحی سایت تبدیل کرده اند.

بوت استرپ شامل مجموعه ای از کد های جاوا اسکریپت و css  است که طراحان سایت می توانند از آن استفاده کنند و آن را در برنامه خود قرار دهند. فایل های بوت استرپ برای عناصری مانند فرم ها، جداول، تصاویر، نوبار ها و بسیاری از موارد دیگر که برای طراحی ظاهر سایت لازم است، می شود.

همچنین بوت استرپ برای ریسپانسیو سازی وب سایت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی وبسایت ریسپانسیو به این معنا است که سایت در تمامی صفحات نمایش موبایلی و لپ تاپ متناسب باشد. ویژگی واکنشگرایی سایت ها برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو لازم و ضروری است.  کاربران می توانند بوت استرپ را از سایت رسمی بوت استرپ به صورت رایگان دانلود کنند و از آن استفاده کنند.

  1. انتخاب طرح سایت

یک وب سایت عالی باید کاربرپسند و جذاب باشد. نوع طراحی سایت ارتباط زیادی با این موضوع دارد. اگر طراح نیستید و یا مطمئن نیستید از کجا شروع کنید شما دو گزینه پیش رو دارید. یا می توانید از قالب سایت رایگان که از قبل طراحی شده اند استفاده کنید و یا می توانید طرح خاصی را اگرمد نظر دارید سفارش دهید تا برای شما به صورت اختصاصی طراحی شود. برای انتخاب قالب های سایت به منظور طراحی سایت سفارشی می توانید از نمونه قالب های سایت تم فارست و یا templatemonster استفاده کنید. این دو سایت، جهانی هستند و اغلب سایت های آنها وردپرسی هستند. کاربران می توانند به منظور ایده به منظور ایده جهت طراحی سایت سفارشی از آنها استفاده کنند.

سایت شما در واقع ویترین مغازه شما در اینترنت است. وب سایت شما پیام هایی را درباره شماف کسب و کارتان و سازمانتان منتقل می کنند. مطمئن شوید که طراحی سایت شما این پیام ها را به وضوح بیان می کند.

شما باید برای سایتتان یک لوگو یک صفحه اصلی مشخص و یک موضوع ثابت در سراسر سایت داشته باشید.

  1. نقشه سایت ایجاد کنید

نقشه سایت نه تنها محتوای سایت شما را سازماندهی می کند بلکه به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کنند. در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

هر سایتی باید نقشه ای در صفحه اصلی داشته باشد که بتوانند صفحات و زیر صفحات آن را فهرست کند. نقشه سایت باید طوری سازماندهی شود که دسترسی کاربران به تمام صفحات سایت آسان باشد. یعنی برای جا به جایی از یک صفحه به صفحات دیگر بیش از یکی دو کلیک نباشد.

ساختن یک نقشه سایت خوب با تولید محتوای خوب و نحوه نمایش آن شروع می شود. اگر چه نقشه های سایت در سایت های مختلف متفاوت است من در اینجا در مورد نقشه سایت رادی وب که همان منوی سایت است توضیح می دهم:

طراحی قالب رایگان

منو سایت رادی وب شامل طراحی سایت، سئو، قالب سایت، مقالات و تماس با ما است. بر روی هر کدام که کلیک شود به صفحه مورد نظر هدایت می شود و در داخل آنها نیز لینک به صفحات داخلی به گونه ای است که کاربر به راحتی به سایت مورد نظر برسد.

 

  1. محتوا و تصاویر اضافه کنید

پس از ساخت منو حال باید برای سایت شروع به تولید محتوا و تولید تصاویر سئو شده کنید. بهترین و جدیدترین محتوا ها را برای سایت خود آماده کنید. مراقب سرفصل هایی که برای جلب توجه هستند باشید. تمامی محتواهای سایت باید سایت شما را واضح و هوشمندانه تعریف کنند.

همچنین عادت کنید که محتوای سایتتان را به صورت منظم به روز رسانی کنید. این کار به سئو سایت کمک می کند. تولید محتوای منظم نه تنها به ترافیک سایت کمک می کند بلکه به موتورهای جستجو اعلام می کند که سایتتان فعال است.  سایتتان را با محتواهای بیش از حد تصاویر، ویدئو ها و سایر عناصری که ممکن است ظاهر سایت شما را شاوغ و بی کیفیت نشان دهد، پر نکنید.

  1. سایت را برای سئو بهینه سازی کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو یک سیستم رتبه بندی در اینترنت است. هر چه عملکرد سئو سایت بهتر باشد، در نتایج جستجوهای اینترنتی رتبه بالاتری خواهید داشت که در نتیجه شانس بازدید را افزایش می دهد.

برای افزایش عملکرد سئو سایت می توانید چندین اقدام کنید. در ابتدا بر روی محتوای وب سایت خود تمرکز کنید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبط با سایتتان در سراسر وب سایت به صورت منظم پخش شده است. هر صفحه باید عنوان و توضیحات داشته باشد و تصاویر نیز باید متن جایگزین داشته باشند. در مورد عبارت و کلمات کلیدی که کاربران آن را جستجو می کنند تحقیق کنید.

طراجی سایت وردپرسی

9 . سایتتان را ریسپانسیو کنید

بیش از نیمی از ترافیک کل وب سایت های جهان با استفاده از موبایل است. بنابراین سایت شما باید حتما ریسپانسیو باشد.  ریسپانسیو چیست؟ ریسپانسیو سایت یا واکنشگرایی به این معنا است که سایت شما در تمام دستگاه های تلفن های همراه و موبایل و تبلت به خوبی قابل مشاهده باشد. اگر سایت موبایلی نباشد نیمی از کاربران سایت را ترک می کنند . از آنجا که گوگل به کاربرپسند بودن سایت اهمیت می دهد، بنابراین برای بهبود رتبه سئو، ریسپانسیو سایت اهمیت دارد.

ساخت سایت ریسپانسیو

سخن آخر

رادی وب با تخصص بر طراحی سایت سفارشی، طراحی سایت اختصاصی، طراحی وبسایت سئو، طراحی وب سایت ریسپانسیو، ساخت سایت وردپرسی و ساخت و طراحی انواع سایت ها از جمله شرکتی، فروشگاهی، تجاری، خبری، آنلاین آماده مشاوره و پاسخگویی به تمامی مشتریان عزیزمان را داریم.

همچنین در فروشگاه قالب سایت رادی وب انواع قالب های سایت از پایه کدنویسی شده و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو وجود دارد.