انواع روش های سئو شامل چه مواردی می شود؟

اگر می خواهید بر روی سئو سایت تان کار کنید به طوری که از آن به نتایج دلخواه برسید، تمرکز بر روی یک روش از سئو شما را به نتایج مطلوب نمی رساند. برای دستیابی به رتبه های بالاتر در نتایج جستجو باید برروی تمامی روش های سئو و بهینه سازی سایت تمرکز کنید. در این مقاله ما قصد داریم در مورد انواع روش های سئو سایت به صورت مفصل صحبت کنیم.سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

به مجموعه فعالیت هایی که بر روی سایت انجام می شود تا سایت در نتایج جستجو گوگل به رتبه بندی بالا برسد را سئو سایت می گویند. به طور کل سئو شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئوتکنیکال سایت است که به منظور افزایش ترافیک سایت انجام می شود.

سئو داخل سایت یا on-page seo به مجموعه فعالیت ها و اقداماتی گفته می شود که در داخل سایت انجام می شود. از جمله فاکتورهای سئو داخل سایت تولید محتوای سئو شده، استراتژی های لینک سازی داخلی و تحقیق کلمات کلیدی است. در ادامه در مورد هر کدام از این موارد توضیحات کاملی خواهیم  داد.

سئو خارج سایت یا off-page seo  به فعالیت ها و اقداماتی گفته می شود که در خارج از سایت به منظور افزایش رتبه و ترافیک وب سایت در موتورهای جستجو انجام می شود. از جمله فاکتور های مهم در سئو خارج سایت استراتژی لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارج سایت است. لینک سازی های خارج سایت می تواند شامل بک لینک گذاری در سایت های آگهی، فوروم ها، سایت های تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی، بک لینک گذاری در سایت های پرسش و پاسخ، سیگنال شبکه های اجتماعی، پست مهمان می باشد که در ادامه به صورت کامل آن را توضیح خواهیم داد.

سئو تکنیکال سایت همانطور که از اسم آن مشخص است یعنی سئو فنی سایت که شامل بهینه سازی کد های سایت، بهینه سازی عکس های سایت و بهینه سازی سرعت سایت همچنین ریسپانسیو سایت و تگ های متادسکریپشن و تایتل می باشد.

سئو داخل صفحه

سئو داخل سایت on-page seo

سئو داخل سایت که شامل مجموعه اقدامات داخل سایت است. به ترتیب شامل تحقیق کلمات کلیدی، یافتن 3 تا 5 کلمه کلیدی مهم و مرتبط، تولید محتوا سئو بیس و در آخر لینک سازی بین محتواهای سایت است.

تحقیق کلمات کلیدی

اولین قدم برای سئو داخل سایت یافتن کلمات کلیدی ارزشمند است. مسلما اگر شما برروی کلمات کلیدی مهم و ارزشمند کار نکنید باقی کارهایی که انجام می دهید بیهوده خواهد بود.  همیشه مهمترین کلمه کلیدی را به تایتل صفحه که تگ هدینگ 1 است بدهید و باقی کلمات کلیدی مرتبط را در داخل متن به صورت اصولی ازش استفاده کنید. کلمات کلیدی که در سایت استفاده می کنید باید بین 1 تا 3 درصد حجم کلمات محتوا باشد. کمتر و بیشتر نباشد. استفاده از کلمات زیاد از حد سئو کلاه سیاه می شود و سایت پنالتی می شود.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می توانند به شما در به دست آوردن کلمات کلیدی مهم و ارزشمند کمک کنند. در ادامه این ابزارها را توضیح خواهیم داد.

  1. google keyword planner

ابزار google keyword planner که از ابزار های رایگان گوگل است که در اختیار کاربران قرار داده شده است. این ابزار رایگان است و ابزار ارزشمندی برای تحقیق کلمات کلیدی است. همچنین با استفاده از گوگل کیورد می توانید میزان کلمات کلیدی ماهانه و سالانه و رقبای خود را نیز آنالیزکنید.

  1. google.com

سایت خود گوگل که می تواند شما را در تحقیق کلمات کلیدی کمک کند. در سایت گوگل یک تب جدید بدون کش باز کنید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را سرچ کنید. به صورت اتوماتیک گوگل نیز پیشنهاداتی خواهد داد.

  1. گوگل سرچ کنسول

سرچ کنسول گوگل که هر وب مستری باید کار کردن با آن را بداند. از ابزارهای مهم گوگل است. با استفاده از سرچ  کنسول می توان کلمات کلیدی ارزشمند را مشاهده کرد. در قسمت performance  می توانید کلمات کلیدی را به ترتیب اهمیت مشاهده کنید.

تولید محتوای سئو بیس

بعد از یافتن کلمات کلیدی مناسب حالا وقت تولید محتوای سئو بیس است. بازاریابی محتوایی در سئو داخل صفحه اهمیت دارد. محتوا بهتر است بین 1500 تا 2500 کلمه باشد که اگر 2500 کلمه باشد مناسب تر است. در محتوا کلمات کلیدی حداقل یک بار باید بکار گرفته شوند. میزان کل کلمات کلیدی بین 1 تا 3 درصد است.

لینک سازی داخلی

پس از تولی محتوا باید به گونه بین مقالات و متن های سایت لینک سازی کنیم که موتورهای جستجو اگر وارد یک صفحه شوند بتوانند کل صفحات وب سایت  را پیمایش کنند. لینک سازی داخلی باید اونقدر دقیق و حرفه ای باشد که خزنده های موتورهای جستجو بتوانند به راحتی تمام صفحات را بخزند.

سئو تکنیکال یا سئو فنی

سئو تکنیکال یا سئو فنی سایت یعنی سایت از نظر فنی به گونه ای بهینه سازی شود که مورد تائید موتورهای جستجوگر باشد.

سئو تکنیکال شامل بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی سرعت سایت، بهینه سازی کدهای سایت، استفاده از تگ های تایتلف دیسکریپشن و alt  تصاویر است.

استراتژی لینک سازی

سئو خارج صفحه

کلیه فعالیت ها و اقدامات که در خارج از سایت انجام می شود به منظور افزایش رتبه و ترافیک وب سایت. سئو خارج سایت نیز از این نظر دارای اهمیت است که به برند سازی نیز کمک می کند.

لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارج سایت بخش مهمی از سئو خارجی را تشکیل می دهد. لینک سازی خارجی یعنی بک لینک هایی که ما در سایت های دیگر میگذاریم و آن ها این بک لینک ها را قبول می کنند. این موضوع برای موتورهای جستجو اهمیت دارد زیرا زمانی که سایتی قبول کند لینک سایت ما در سایت او باشد یعنی سایت ما ارزش و اعتباری دارد که آن سایت تائید می کند. هر چه سایتی که بک لینک را می پذیرد رتبه بهتری داشته باشد و مرتبط با حوزه کاری ما باشد آن بک لینک ارزشمندتر است.

یک بک لینک معتبر و با کیفیت ارزشش از چندین بک لینک بی کیفیت در سایت های غیرمرتبط و با رتبه پایین بهتر  است. درست است که گوگل تعداد بک لینک ها را نیز در رتبه بندی ملاک قرار می دهد اما این در صورتی است که بک لینک های با کیفیت و با ارزش باشد.

لینک فالو و نوفالو

لینک های فالو لینک هایی هستند که به موتور های جستجو اجاره می دهند تا از طریق این لینک می توانند سایت را پیمایش کنند. بنابراین در استراتژی بک لینک سازی لینک های فالو دارای ارزش هستند. اما باید در نظر داشته باشید در استراتژی لینک سازی خارجی فقط بر روی لینک های فالو تمرکز نکنید. لینک سازی خارج صفحه باید به صورت طبیعی باشد یعنی هم لینک فالو  هم لینک نوفالو استفاده شود. بنابراین لینک های نوفالو هم با اینکه ارزش بک لینک ندارند اما باید وجود داشته باشند.

وبلاگ نویسی

یکی از روش های ساختن بک لینک فالو ایجاد پست در وبلاگ ها است. شما می توانید در وبلاگ ها عضو شوید و در آن جا پست بگذارید. وبلاگ ها معمولا اجازه درج لینک و نام برند تان را می دهند. می توانید پست مناسبی تهیه کنید و آن را در وبلاگ ها منتشر کنید. و  در درون پست لینک سایت و نام برندتان را هم بگذارید.

فوروم ها و سایت های آگهی

فورم ها، سایت های آگهی و سایت های پرسش و پاسخ مکان های مناسبی هستند برای اینکه در آنجا هم بک لینک سایتتان را بگذارید و هم می توانید برندسازی کنید. برخی از سایت های درج آگهی لینک های فالو می دهند برخی ها هم پس ار خرید آگهی ویژه امکان درج لینک فالو می دهند.

در فوروم هایی که مرتبط با زمینه کاری تان هستند پست بگذارید. همچنین می توانید در سایت های پرسش و پاسخ نیز شرکت کنید و لینک سایتان را قرار دهید.

سیگنال شبکه های اجتماعی

لینک های شبکه های اجتماعی، لینک های معتبری هستند که گوگل به آنها اهمیت می دهد. زمانی که در شبکه های اجتماعی پستی می گذارید و لینک سایتتان را می گذارید این به گوگل نشان می دهد که شما در حال تبلیغات و لینک سازی سایتتان و برندتان در شبکه های اجتماعی هستید. لینک های یوتیوب، فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، آپارات، پینترس و سایر شبکه های اجتماعی مهم هستندو بنابراین به صورت مداوم و منظم در این شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید.

سئو خارج صفحه

رپورتاژ آگهی

یکی از روش های موثر در بک لینک سازی خرید رپورتاژ آگهی است. شما به اضای درج یک مقاله به همراه 3 لینک از سایت خودتان در یک سایت خبری یا تبلیغاتی هزینه ای را پرداخت می کنید. این روش بک لینک، روش مناسبی است زیرا تبلیغات به صورت نوشتن یک مقاله است  و در مقاله شما به اندازه کافی فرصت دارید که از محاسن خدمات و یا کالاهایتان تعریف کنید هم چنین می توانید به صورت غیر مشتقیم برند تان را تبلیغ کنید. سایت های خبری مانند ایسنا می توانند مکان مناسبی برای بک لینک گذای باشند.

سئو کلاه سفید و سیاه چه تفاوتی با هم دارند؟

همانطور که از نام شان پیداست، سئو کلاه سفید یعنی استفاده از روش هایی از سئو برای بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک سایت که دقیقا مطابق با الگوریتم های گوگل است. سئو کلاه سفید بهترین روش برای بهینه سازی سایت است. سئو کلاه سفید زمان بر است ولی ماندگاری بیشتری در رتبه های بالاتر دارد. Seo کلاه سفید یا white hat seo  هیچ گونه مشکلی و خللی در سایت ایجاد نمی کند.

طراحی سایت رادی وب با 6 سال سابقه کار در این زمینه می تواند شما را در به دست آوردن رتبه اول گوگل با رعایت کلیه اگوریتم ها و پروتکل های گوگل یاری کند. ما در رادی وب متخصص سئو، سئو سایت را با استفاده از روش های سئو کلاه سفید انجام می دهیم به همین دلیل ممکن است کمی زمانبر باشد اما در بلند مدت ماندگاری های زیادی خواهد داشت.

سئو کلاه سیاه دقیقا نقطه مقابل سئو کلاه سفید است. سئو کلاه سیاه روش های غیر قانونی و مخالف الگوریتم های گوگل است که برای افزایش رتبه سئو سایت از آن استفاده می شوند. سئو کلاه سیاه ممکن است خیلی سریع بر نتایج گوگل تاثیر مثبت بگذارید اما به زودی گوگل متوجه نقض قوانین می شود و آن سایت را جریمه و پالتی می کند.

سئو کلاه خاکستری

همانطور که از نام آن پیداست سئو کلاه خاکستری یعنی استفاده از الگوریتم های گوگل بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه. این روش از سئو به طور کامل ممنوع نیست مانند سئو کلاه سیاه ولی برخی از قوانین و الگوریتم های گوگل را دور می زند. اگر کسی که از سئو کلاه خاکستری استفاده می کند در استفاده از آن زیاده روی کند و لینک ها کیفیت کم داشته باشد احتمالا گوگل متوجه خواهد شد.

نکته: در هر صورت هر روشی غیر از سئو کلاه سفید که استانداردترین روش است احتمال اینکه بعد از به روز رسانی های الگوریتم های گوگل، اینکه گوگل متوجه آن تقلب شود وجود دارد. به همین دلیل الگوریتم های گوگل خیلی زود به زود به روز رسانی می شود. بنابراین همیشه سعی کنید از روش های سئو کلاه سفید استفاده کنید تا هم ریسک جریمه شدن را به حداقل برسانید و هم ماندگاری بالا در نتایج جستجو گوگل داشته باشید.

خدمات سئو سایت شامل چه مواردی می شود؟

همانطور که در این مقاله گفتیم در مجموع دو نوع سئو داریم سئو داخل سایت و سئو خارج سایت. بنابراین خدمات سئو شامل سئو داخلی و سئو خارجی سایت است. سئو داخلی سایت که عبارتند از تولید محتوای مناسب، لینک سازی های داخلی و چک سئو فنی سایت و سئو خارجی سایت که عبارتند از کلیه لینک سازی های خارجی سایت. حالا می خواهیم در مورد خدمات سئو سایت که شرکت ها ارائه می دهند به اختصار توضیح دهیم:

بک لینک سازی

اگر برای خدمات سئو به شرکتی مراجعه کنید بک لینک سازی از اولین فاکتورهای سئو سایت است. بک لینک سازی از مهمترین عوامل سئو خارجی سایت است و نوعی تبلیغات نیز به حساب می آید. یعنی زمانی که شما برای خدمات سئو به شرکتی مراجعه می کنید اولین کاری که لازم است انجام گیرد استراتژی بک لینک سازی است. به مجموع لینک سازی داخلی و خارجی سایت استراتژی لینک سازی سایت گفته می شود.

تولید محتوا

همانطور که بارها و بارها گفته ایم محتوا پادشاه است. تولید محتوای مناسب و سئو شده برای سئوی سایت امری ضروری است. اگر سایت شما محتوای مناسب نداشته باشد هر کاری انجام دهید بی فایده است. طراحی سایت رادی وب برای تولید محتوا به شما دو پیشنهاد می دهد: یا می توانید خودتان محتوا تولید کنید که در این صورت ما قواعد کلی تولید محتوای سئو شده را به شما می گوئیم و خودتان انجام می دهید و سئو سایت ارزان می شود. یا اینکه اگر زمان ندارید می توانید تولید محتوا را به متخصصان ما بسپارید.

سرعت سایت

بهینه سازی سرعت سایت که از موارد سئو فنی سایت است که لازم است توسط طراح سایت بهینه سازی شود. نکته ای که در بهینه سازی سرعت سایت اهمیت دارد بهینه سازی های تصاویر سایت استفاده از فرمت webp  و استفاده از تگ alt  برای تصاویر و کم حجم کردن تصاویر است. استفاده از هاست پرسرعت اهمیت زیادی در بهینه سازی سرعت سایت دارد.

گوگل به سرعت سایت بسیار اهمیت می دهد زیرا سرعت سایت از موارد کاربرپسند بودن سایت است. اگر سرعت سایت پایین باشد نه تنها کاربران سایت را ترک می کنند و باعث کاهش ترافیک سایت می شود هم چنین گوگل نیز سایت های با سرعت پایین را رتبه بندی نمی کنند. با استفاده از ابزار لایت هوس گوگل می توان سرعت سایت را بررسی و بهینه سازی کرد.

بهینه سازی سرعت سایت

ریسپانسیو سازی سایت

طراحی ریسپانسیو سایت در مهمترین فاکتورهای الگوریتم گوگل برای رتبه بندی سایت است. اگر سایتی ریسپانسیو نباشد گوگل آن را رتبه بندی نمی کند. ریسپانسیو سایت یعنی سایت در تمامی دستگاه های موبایل و تبلت و کامپیوتر به خوبی قابل مشاهده باشد. همچنین واکنشگرا بودن سایت برای کاربران نیز بسیار اهمیت دارد زیرا با توجه به استفاده بسیار زیاد افراد از گوشی های تلفن همراه برای کارهای روزمره و جستجو های اینترنتی، ریسپانسیو سایت به منظور تجربه کاربری بهتر بسیار مهم است. اگر سایت ریسپانسیو نباشد کاربر آن را ترک می کند و مسلما ترافیک سایت نیز کاهش پیدا می کند.

بهبود تجربه کاربری

این فاکتور نیز هم برای گوگل و هم برای کاربران اهمیت دارد. کلیه المان ها در صفحه اصلی و در منو باید طوری چیدمان شوند که کاربر گمراه نشود و به آسانی بتواند به دنبال هر آنچه که هست برسد. برای مثال استفاده از یک سرچ قوی در هدر سایت می تواند کاربران را در رسیدن به آنچه که می خواهند کمک کند. همچنین منو و هدر سایت به گونه ای باشد که تمامی مطالب مهم را در منو بتوان دید. اطلاعات تماس با ما، درباره ما، کلیه محصولات باید به گونه ای در منو سایت باشد که دسترسی آن برای کاربر راحت باشد.

به روز رسانی سایت

یکی از فاکتورهای مهم که در سرعت سایت هم تاثیر دارد و هم برای سئو سایت لازم است به روز رسانی سایت و پلاگین های سایت است. شاید این نکته را بسیاری از سئوکار ها دقت نکنند. اما یک سئوکار حرفه ای می داند که برای افزایش بهبود رتبه سایت به روز رسانی سایت لازم و ضروری است.

نتیجه گیری

اگر قصد به شروع سئو سایت دارید حتما با یک متخصص در این زمینه مشاوره کنید تا بتوانید بهترین استراتژی برای سایتان را انتخاب کنید . ما در رادی وب با همکاری متخصصان با مهارت در زمینه سئو آماده هستیم تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *