تاثیر بهینه سازی سرعت سایت بر روی سئو سایت

یکی از فاکتورهای سئو که از نظرگوگل اهمیت دارد سرعت سایت است. سرعت سایت نه تنها برای سئو وب سایت لازم و ضروری است بلکه باعث رضایت کاربران از سایت می شود. اگر سایتی سرعت مناسب نداشته باشد کاربران تجربه خوشایندی از کار کردن با آن سایت نخواهند داشت در نتیجه سایت را ترک می کنند. این موضوع باعث از دست دادن کاربران سایت و هم از دست دادن مشتریان بالقوه می شود و هم اینکه سایت از نظر گوگل رتبه بندی نمیشود. بنابراین بهینه سازی سرعت سایت از اقدامات اولیه و مهم برای سئو سایت است.

زمانی که کاربری وارد سایت می شود و به هر دلیل سریع سایت را ترک می کند. به این حالت نرخ پرش یا bounce rate  سایت می گویند. نرخ پرش نیز یکی از فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت است. هر چه نرخ پرش کمتر باشد آن سایت از نظر سئو بهتر خواهد بود در نتیجه در نتایج جستجو به جایگاه های بالاتری خواهد رسید و باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود.

حال می خواهیم بدانیم سرعت وب سایت چیست؟ به مدت زمانی که بر روی سایت کلیک می شود تا زمانی که سایت کامل لود شود را سرعت سایت می گویند. هرچقدر این رقم کمتر باشد سرعت سایت بالاتر خواهد بود. برای اندازه گیری سرعت سایت ابزار های مختلفی وجود دارد اما آنچه که آخرین بار از طرف شرکت گوگل به بازار عرضه شد تست لایت هوس سایت بود. با استفاده از ابزار لایت هوس سایت می توان نتایج دقیق از سرعت سایت را مشاهده کرد و برای افزایش سرعت سایت اقدام کرد.

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم؟

تا اینجا متوجه شدیم سرعت سایت چیست و چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد. و متوجه شدیم که با ابزار گوگل لایت هوس می توانیم سرعت سایت را متوجه شویم. حال می خواهیم سرعت سایت را افزایش دهیم. زمانی که با استفاده از ابزار گوگل لایت هوس سرعت سایت را متوجه می شویم در همان ابزار تکنیک هایی را نیز برای بهینه سازی وب سایت و افزایش سرعت سایت می گوید. در ادامه نکات مهم در افزایش سرعت سایت را بررسی می کنیم.

هاست پرسرعت

نکته ای که در افزایش سرعت سایت اهمیت دارد استفاده از هاست پرسرعت است. اگر سرعت هاستی که از آن استفاده می کنید پایین باشد و یا قطعی داشته باشد، طراح سایت از هیچ روشی نمی تواند سرعت را افزایش دهد و فقط باید هاست را تغییر داد. حتما از هاست پرسرعت برای سایتتان استفاده کنید. زیرا هم بر روی ترافیک سایت هم رتبه سایت و هم سئو سایت تاثیر مستقیم دارد.

تصاویر و ویدئوها

تصاویر، ویدئوها، فایل های گیف تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت دارند. حتما تصاویر قبل از آپلود باید بهینه سازی شوند. حجم تصاویر باید کم باشد و کیفیت خوب. بهترین فرمت webp  است. اگر می خواهید در گوگل discover  نمایش داده شوید اولین تصویر باید عرض 1200 و ارتفاع 800 داشته باشد. alt  تصاویر را نیز فراموش نکنید. Alt  متن جایگزینی است که به منظور بهینه سازی تصاویر از باید از آن استفاده کنیم.

بهینه سازی کدها

برای افزایش سرعت سایت باید کدهای سایت نیز بهینه سازی شوند. البته در گوگل لایت هوس نیز کدهایی را می دهد که باید آنها را در هدر سایت بگذاریم. کدهای مانند lazy load  که به پیشنهاد گوگل لایت هوس می توان آن را در هدر قرار داد. پلاگین w3-totoal-cash  نیز برای بهینه سازی سرعت سایت استفاده می شود. این پلاگین کد های html  و  css را فشرده می کند و در نتیجه حجم کدها کمتر می شود.

بهینه سازی سایت

انواع روش های سئو سایت

سئو سایت شامل سه بخش سئو داخلی سایت ، سئو خارجی سایت و سئو تکنیکال سایت می شود. یک سئو کار حرفه ای کسی است که بر هر سه روش تسلط داشته باشد. اگر هر سه روش را با دقت و درست در کنار هم بر اساس اصول و استانداردهای گوگل از آنها استفاده کنیم بهترین نتیجه را دریافت می کنیم.

سئو داخل وب سایت

سئو داخلی سایت یا سئو داخل وب سایت یا on-page seo  ، به تمامی فعالیت هایی که در داخل سایت انجام می شود به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را سئو داخل سایت می گویند.

تولید محتوا سئو بیس

از جمله مهمترین فاکتورها در سئو داخلی سایت تولید محتوا سئو بیس است. محتوا پادشاه است . این جمله را شاید خیلی شنیده باشید. اما یعنی چه؟ تولید محتوای مناسب و سئو شده باعث می شود خزنده های موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی که در داخل محتوا است سایت را کرال کنند. اگر محتوا کامل و جامع و سئو شده باشه برای کاربران نیز مفید است بنابراین با تولید محتوای مناسب می توان قدم اول را برای سئو داخلی سایت برداشت.

بیشتر بخوانید ---> اصول تولید محتوا سئو شده

 

تحقیق کلمات کلیدی

به منظور تولید محتوای سئو شده لازم است در ابتدا تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. تحقیق کلمات کلیدی یعنی پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب و مترادف های آن و استفاده درست و به اندازه از آن در مقاله.

کلمات کلیدی و مترادف های آن باید به اندازه 1 الی 3 درصد کلمات کل مقاله در متن وجود داشته باشد. بهتر است کلمات کلیدی مناسب و انترتکست ها بلد شوند و به صفحات دیگر لینک داده شوند.

لینک سازی های داخلی

در سئو داخل وب سایت بعد از تولید محتوای مناسب و تحقیق کلمات کلیدی حال باید بتوانیم بین مقالات و کل صفحات سایت به گونه ای لینک سازی کنیم که تمام صفحات سایت به هم مرتبط شوند. یعنی خزنده های موتورهای جستجو زمانی که وارد یکی از صفحات سایت می شوند از طریق لینک های داخلی بتوانند کل سایت را پیمایش کنند. به این حالت لینک سازی عنکبوتی می گویند. یعنی لینک سازی طوری است که خزنده عنکبوتی موتورهای جستجو می توانند کل سایت را کرال کنند.

سئو خارج سایت یا off-page seo

Seo  خارج سایت یعنی تمامی اقداماتی که ما در خارج از سایت به منظور بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو گر انجام می دهیم. از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی سایت استراتژی بک لینک سازی است.

بیشتر بخوانیم .... استراتژی بک لینک سازی چگونه است؟

تمامی تبلیغات و بک لینک سازی ها که به منظور برندسازی سایت و بالا رفتن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو انجام می شود را سئو خارج وب سایت می گویند.

بک لینک گذاری را می توان به روش های مختلف انجام داد. ارسال پست دروبلاگ ها، ثبت آگهی و آگهی ویژه در سایت های آگهی ، ثبت رپورتاژ آگهی در سایت های خبری، ارسال پست در تالار های گفتگو ، ارسال پست در سایت های پرسش و پاسخ، ایجاد پست مهمان در برخی سایت ها و غیره می توانند به ما در استراتژی بک لینک سازی کمک کنند.

نکته: در سئو خارج وب سایت  دقت کنید که لینک گذاری هر چقدر با کیفیت تر باشد برای سئو سایت ارزشمند تر است. سایت هایی که مرتبط با حوزه کاری تان هستند و همچنین هر چقدر رتبه سایت در موتورهای جستجو بالاتر باشد ، بک لینک گذاری در این سایت ها بسیار ارزشمند است. یعنی شما اگر بتوانید یک بک لینک در سایتی بگذارید که مرتبط با حوزه کاری شما و دارای رتبه بندی خوبی باشد این لینک بسیار ارزشمندتر از چندین لینک بی کیفیت است.

لینک های فالو لینک هایی هستند که به موتورهای جستجو اجازه می دهند تا خزنده های گوگل بتوانند آن را کرال کنند و لینک های نوفالو لینک هایی هستند که به خزنده های جستجو اجازه کرال نمی دهند. در واقع لینک های نوفالو ارزشی برای سئو ندارند اما در استراتژی بک لینک سازی باید هر دو لینک فالو و نوفالو وجود داشته باشد. زیرا گوگل به طبیعی بودن لینک ها اهمیت می دهد. بنابراین اگر فقط از نوع لینک فالو باشد نوعی تقلب حساب می شود و طبیعی نیست.

خرید بک لینک به تعداد زیاد سیاه کلاه سیاه به حساب می آید. بک لینک گذاری باید کاملا طبیعی باشد و اگر وارد روش های سئو کلاه سیاه شوید دامنه سایت به زودی جریمه خواهد شد. سایت هایی که به صورت انبوه اقدام به فروش بک لینک می کنند این روش از نظر سئو کاملا غیر قانونی است و در صورتی که گوگل بفهمد سایت پنالتی می شود. در این نوع روش های غیر قانونی ممکن است در ابتدا به یک دفعه سئو سایت خوب پیشرفت کند اما بعد از مدت کوتاهی سایت جریمه خواهد شد.

سئو تکنیکال سایت

مورد سوم سئو سایت که باید آن را بدانیم سئو تکنیکال سایت است. سئو تکنیکال همانطور که از اسمش مشخص است یعنی سئو فنی سایت می شود. سئو فنی سایت شامل بهینه سازی کدهای سایت، بهینه سازی سرعت سایت  و ریسپانسیو سایت است.

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ یعنی کسب و کارها بتوانند به صورت آنلاین و اینترنتی کسب و کارخود را بازاریابی کنند. امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی و به وجود آمدن کسب و کارهای آنلاین، بازاریابی اینترنتی بسیار بیشتر از قبل شده است. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ  برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است.

طراحی وب سایت می تواند اولین قدم برای شروع بازاریابی اینترنتی باشد. هر نوع تبلیغاتی که به صورت آنلاین باشد مانند تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی، طراحی سایت، طراحی سایت سئو شده همگی می توانند جزو بازاریابی آنلاین باشند.

از مهمترین فعالیت ها در دیجیتال مارکتینگ سئو و بهینه سازی وب سایت است. بازاریابی آنلاین و بازاریابی سنتی با هم تفاوت هایی دارند. بازاریابی سنتی مانند تبلیغات در بروشور ها، نمایشگاه ها، مجلات رادیو و تلویزیون و … است . در این منوع تبلیغات همه افراد مخاطب هستند مثلا شما زمانی که تبلیغات تلویزیونی می کنید همه افراد مختلف آن را می بینند اما در بازاریابی آنلاین مخاطبان کمی هدفمندتر می شوند. مثلا تبلیغات در اینستاگرام. شما پیج اینستاگرامی خاص خدمات و محصولات خود را دارید مسلما افرادی که وارد پیج شما می شوند و شما را فالو می کنند کسانی هستند که به دنبال همان محصول یا خدمات هستند ویا  پستی را در اینستاگرام پخش می کنید و هشتک خاصی می گذارید کسانی که هشتک را دنبال می کنند کسانی هستند که به دنبال آن محصول هستند.

مزایای بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی دارای مزایایی است که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

  • آنالیز رفتار مشتری

با آنالیز مشتریان می توانید مشتریان هدف را سریع تر پیدا کنید . با در نظر گرفتن ویژگی هایی مانند منظقه جغرافیایی، سن، شغل و این قبیل فاکتورها که می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بالقوه را بهتر بتوانید پیدا کنید. در بازاریابی آنلاین خیلی راحت تر می توانید این آنالیزها را انجام دهید.

  • دسترسی آسان

گسترش اینترنت باعث شده است که افراد خیلی آسان تر از قبل بتوانند از اینترنت و از اپلیکیشن های آنلاین استفاده کنند.

به  همین دلیل بسیاری از افراد به جای مراجعه حضوری به مغازه ها خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند.  از این رو راه اندازی کسب و کار آنلاین برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است. شما حتی اگر مغازه دارید وبه صورت سنتی کار می کنید لازم است که هر چه سریعتر به فکر بازاریابی آنلاین مانند طراحی سایت یا تبلیغات شبکه های اجتماعی نیز باشید.

طراحی سایت رادی وب آماده راهنمایی و مشاوره رایگان به شما عزیزان در مورد طراحی وب سایت ، سئو و بهینه سازی سایت و بهینه سازی اصولی سایت می باشد.

  • هدف گیری مشتری

خدمات سئو محلیدر بازاریابی آنلاین شما می توانید کاربران تان را دقیقا مشخص کنید و هدف گیری کنید. کاربران را می توان بر اساس سن، جنسیت، منطقه جغرافیایی، شغل  غیره دسته بندی کرد. حتی دسته بندی می تواند بر اساس علایق، سلایق ، علاقه مندی ها، تفریحات، سرگرمی ها و غیره باشد. از این رو با دسته بندی کاربران می توانید دقیقا با توجه به نیاز آن دسته محصول کالا و خدمات را پیشنهاد دهید.

 

خدمات سئو سایت

اگر می خواهید رتبه یک گوگل باشد با کارشناسان رادی وب تماس بگیرید و از به صورت رایگان مشاوره کسب کنید.

خدمات سئو وب سایت که ما ارائه می دهیم شامل 5 مورد است:

  • خدمات سئو محلی
  • خدمات سئو داخلی سایت
  • خدمات سئو خارجی سایت
  • تولید محتوای سئو شده
  • خدمات سئو تکنیکال

کلیه خدماتی که در خارج سایت و داخل سایت و تولید محتوا و سئو محلی انجام می شود تا سایت در موتورهای جستجو گر بتواند به رتبه های بالاتر برسد را خدمات سئو سایت می گویند. فردی که تمام این فعالیت ها را بر روی سایت می کند سئوکار سایت است. خدمات سئو سایت به دو بخش سئو کلاه سفید سایت و سئو کلاه سیاه سایت تشکیل می شود. سئو کلاه سفید سایت یعنی مجموعه فعالیت هایی که بر اساس استانداردها و قوانین و الگوریتم های گوگل باشد و سئو کلاه سیاه یعنی مجموعه فعالیت هایی که مخالف استانداردهای گوگل باشد و بخواهد گوگل را فریب دهد. در سئو کلاه سیاه معمولا خیلی سریع به نتیجه می رسند اما بعد  از مدتی سایت به طور کامل پنالتی می شود. از جمله مواردی که سئو کلاه سیاه است مانند خرید بک لینک به صورت انبوه. این کار مخالف قوانین گوگل است و گوگل به محض اینکه متوجه شود سایت را جریمه می کند.

بناربراین در سئو سایت چیزی که مهم است سئو به صورت اصولی و استاندارد انجام شود. سئو کلاه سفید سایت ممکن است کمی زمان بر باشد تا به نتیجه برسد اما زمانی که به نتیجه برسد ماندگاری بالایی دارد.

رادی وب تمامی خدمات seo را به صورت سئو کلاه سفید یعنی براساس آخرین استانداردهای گوگل والگوریتم های گوگل ارائه می دهد.

بهینه سازی سرعت سایت

خدمات حرفه ای سئو سایت چه مواردی می شود؟

در خدمات حرفه ای seo باید یکسری موارد رعایت شود که در زیر آنها را نام برده ایم:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • استفاده از کلمات کلیدی در هدینگ ها
  • بلد کردن کلمات کلیدی
  • انترتکست های مناسب
  • لینک دهی داخلی مناسب
  • تولید محتوای سئو بیس
  • افرودن نقشه سایت
  • حرفه ای کار کردن با گوگل سرچ کنسول
  • حذف لینک های شکسته از سایت
  • بررسی سئو تکنیکال سایت
  • بررسی سرعت سایت
  • بررسی ریسپانسیو سایت
  • بهینه سازی کد های سایت
  • بهین سازی عکس های سایت
  • استفاده از تگ alt برای عکس های سایت
  • افزودن تایتل و متادسکریپشن برای سایت
  • بررسی وضعیت هاست از نظر سرعت
  • بهبود تجربه کاربری UX سایت
  • ایمن سازی سایت با استفاده از پروتوکل اHTTPS
  • ایمن سازی سایت با پلاگین I theme security
  • حرفه ای بودن در لینک سازی داخلی و خارجی
  • تحلیل رقبا
  • و سایر موارد

یک سئو کار حرفه ای باید بتواند تمام اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارد. با ما می توانید رتبه یک گوگل باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *