تاثیر لینک سازی بر روی سئو

سایت جدیدتان را تازه طراحی کرده اید و می خواهید به منظور ارتقا رتبه سئو بر روی لینک سازی یا لینک بیلدینگ سایت کار کنید. در این مقاله نکات کلیدی در مورد اهمیت لینک سازی بر روی سئو و نحوه انجام لینک سازی اصولی صحبت خواهیم کرد.

ممکن است برخی افراد برای استراتژی لینک سازی سایتشان از روش های سریع و آسان و زود بازده استفاده کنند اما چیزی که مسلم است لینک سازی مفید و موثر مستلزم گذار زمان است. تمام کسانی که در حوزه سئو سایت فعالیت می کنند از اهمیت لینک سازی در سئو معطل هستند. مطمئنا داشتن یک استراتژی link building مناسب می تواند در رتبه سایت تاثیر زیادی داشته باشد. در ادامه قصد داریم در مورد روش های متفاوت لینک سازی صحبت کنیم:

  1. قبل از شروع استراتژی لینک سازی مطمئن شوید که محتوای خوب دارید. محتوا پادشاه است. تولید محتوای مناسب و سئو شده برای بهینه سازی و سئو سایت لازم و ضروری است. بدون داشتن محتوای جالب و مناسب نمی توانید در استراتژی سئو سایت موفق شوید.
  2. مطمئن شوید هیچ لینک شکسته یا ارور 404 وجود ندارد و تمامی لینک ها به درستی کار می کند. برای بررسی این موارد ابزار های مختلفی وجود دارد. (مانند سرچ کنسول گوگل)

همانقدر که محتوای بی کیفیت بر روی کیفیت کل سایت تاثیر می گذارد و به استراتژی سئو سایت ضربه می زند. همچنین لینک های شکسته و ارور های 404 به استراتژی سئو سایت ضربه می زند.

  1. مطمئن شوید تمام صفحات سایت شما قابل ایندکس شدن هستند. فایل robots.txt که باعث می شود سایت ایندکس نشود. مطمئن شوید که از این فایل بر روی سایتتان در هیچ جا وجود نداشته باشد.
  2. سیگنال شبکه های اجتماعی که بسیار مهم هستند. شبکه های اجتماعی سایتتان را راه اندازی کنید و بر روی آنها کار کنید و از تمامی شبکه های اجتماعی به سایتتان لینک دهید. لینک های شبکه های اجتماعی بسیار معتبر هستند و گوگل به آنها اهمیت می دهد.

استراتژی لینک سازی

اگر می خواهید پست های مقالات یا اخبار در سایتتان را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید ، مطمئن شوید که دکمه های لازم برای این کار را بر روی سایتتان تنظیم کرده اید.

  1. انجمن ها یا سایت های پرسش و پاسخ مکان خوبی برای Link building هستند. این لینک ها عموما نوفالو هستند اما به یاد  داشته باشیم که لینک های نوفالو هم برای سایت مهم و ضروری هستند. لینک های نوفالو به جهت بهینه سازی سایت لینک های تاثیری ندارند اما در استراتژی سئو سایت وجود داشته باشند. زیرا اگر در استراتژی سئو فقط بر روی لینک های فالو تمرکز کنیم و لینک نوفالو نداشته باشیم گوگل شک می کند که چرا لینک نوفالو وجود ندارد و در حقیقت استراتژی سئو باید به صورت طبیعی باشد.
  1. رقبایتان را بررسی کنید، فهرستی تهیه کنید و به استراتژی لینک بیلدینگ آنها دقت کنید. شما نیز می توانید از رقبایتان که در این زمینه موفق بوده اند الگوبرداری کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای رایگان گوگل استفاده کنید.

اصلا توصیه نمی شود که کاملا از رقبایتان تقلید کنید. مطمئنا تمام سایت ها یکسری لینک بیهوده دریافت کرده اند که به درد کسی نمیخورد.  قبلا کسی را می شناختم که همین کار را کرده بود و از سایت رقیب تقلید کرد. تمام لینک های بدی که آن سایت داشت را نیز کپی کرده بود. لینک هایی که اصلا مناسب برای استراتژی لینک سازی نیست.

اگر زمانی  خواستید از این روش استفاده کنید فقط به این دلیل که رقیب هایتان لینک مشابه دارند. پس دقت کنید که لینک های قوی را دریافت کنید.

  1. هرهفته چک کنیدکه رقبایتان چه لینک های جدیدی را پیوند داده اند. مطمئنا تمام آنها را نباید کپی کنید و احتمالا همه آنها هم لینک های خوبی نیستند و شاید اصلا پیش بیاید که در یک هفته اصلا لینک جدیدی نباشد. اما مطمئنا در مدت زمان طولانی حتما به این روش لینک های خوب نیز پیدا خواهید کرد.
  2. سعی کنید از انواع محتوا مانند محتوای ویدئویی یا صوتی نیز استفاده کنید. ایجاد تنوع در تولید محتوا راه حل خوبی برای جذب مخاطبان جدید و ماندگاری مخاطبان قدیمی است.

افزودن عناصر بصری جالب و منحصر به فرد به جذابیت محتوا می افزاید.  یکی از دوستام جدیدا کتابی در مورد یوگا نوشته بدود و به جای استفاده از عکس از تصاویر اینفوگرافیک و خلاقانه استفاده کرده بود که باعث شدفروش و مخاطبان کتابش بالا رود.

گاهی اوقات یک عکس و یا یک تصویر اینفوگرافیک بهتر از محتوای متنی می تواند منظور را برساند.

  1. محتواهای بزرگتر را به محتواهای کوچکتر تقسیم کنید. اگر یک محتوای بزرگ دارید و می خواهید آن را منتشر کنید بهتر است آن را به محتواهای کوچکتر تقسیم کنید. این امر باعث جذابیت در محتوا می شود . و باعث می شود که مخاطب تمام محتوا را با هیجان پیگیری کند.
  2. از تبلیغات آفلاین حتما استفاده کنید. می توانید با استفاده از برخی هدایا به عنوان مثال اشانتیون هایی مانند تقویم، تیشرت، خودکار و این قبیل اشانتیون هاکه برند شما را در معرض دید افراد قرار دهید استفاده کنید.

شاید با شخصی ملاقات کنید که برای کسب و کارش به خدمات شما نیاز داشته باشد. یا به طور اتفاقی با وبلاگ نویسی آشنا شوید که لینکی به کار شما بدهد.

  1. اگر می توانید از یک گروه ویا تیم محلی حمایت کنید. می توانید اسپانسر یک گروه و یا تیم محلی شوید. در بسیاری از مواقع لینکی دریافت می کنید اما اگر هم لینک دریافت نکردید به هر حال برای تبلیغات و شناخته شدن برندتان مفید است.
  2. در یک وبینار شرکت کنید. اگر می توانید وبیناری پیدا کنید که به کسب و کارشما مرتبط باشد، تماس بگیرید و اعلام آمادگی کنید.
  3. سعی کنید یک یا دو پست مهمان پیدا کنید ولی در ایجاد پست مهمان زیاده روی نکنید. معمولا پست های مهمان باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت و در هر پست مهمان چند تا مشتری نیز جذب می شوند اما حواستان باشد در ایجاد پست مهمان زیاده روی نکنید.
  4. به دنبال لینک های شکسته باشید. گاهی اوقات این کار بسیار وقت هدر می دهد ولی ارزش آن را دارد که در ماه کمی وقت بگذارید.

استراتژی ساختن بک لینک با لینک شکسته چگونه است؟  این استراتژی به این صورت کار می کند که ابتدا لینک های شکسته را در سایت های دیگر پیدا می کنید و به مدیر آن سایت خبر می دهید. سپس آن لینکی که خراب است  را جایگرین با لینک در سایت خودتان می کنید. این روش لینک دهی هم برای سایتی که لینک شکسته دارد مفید است و هم برای سایتی که لینک می دهد.

نتیجه گیری

پروسه بک لینک سازی یا استراتژی سئو خارج صفحه برای سئو سایت مطمئنا یک شبه اتفاق نمی افتد. اما اگر برای گرفتن لینک های خوب تلاش نکنید مطمئنا در این کار موفق نمی شوید. باید یک استراتژی سئو مناسب برای سایتتان داشته باشید و از آن پیروی کنید تا بتوانید در بک لینک سازی موفق باشید.

استراتژی لینک سازی داخلی

استراتژی لینک سازی به دو دسته استراتژی لینک سازی داخلی و خارجی تقسیم می شود. تا اینجا ما در مورد استراتژی لینک سازی خارجی توضحاتی را گفتیم. در ادامه در مورد استراتژی لینک سازی داخلی صحبت خواهیم کرد.

پلان استراتژی لینک سازی خارجی را می توان بر روی بسیاری از سایت ها و دامنه ها انجام داد. همانطور که گفتیم در پروسه لینک بیلدینگ برای سئو خارجی می توان از روش های متفاوتی مانند بک لینک دادن در فوروم ها، سایت های آگهی، سایت های تبلیغاتی، وبلاگها، رپورتاژ آگهی در سایت های خبری، سیگنال شبکه های اجتماعی، لینک دادن در کامنت ها، پرسش و پاسخ ها، لینک دهی در صفحات لینک شکسته استفاده کرد. اما قبل از تمام این ها باید از سئو تکنیکال و سئو داخلی سایت مطمئن شویم. هر کدام از این ها در جایگاه خودشان مهم و ضروری هستند. بنابراین باید یک استراتژی مشخصی برای لینک سازی داخلی و خارجی و سئو داخلی و خارجی سایت در نظر بگیریم و مطابق آن به جلو برویم.

استراتژی لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی چگونه است؟

حال می خواهیم ببینیم استراتژی لینک سازی داخلی چیست و چگونه انجام می شود. لینک داخلی در درون سایت یعنی یک صفحه از وب سایت شما را به صفحه دیگر از وب سایت متصل می کند. لینک سازی داخلی در فرآیند سئو سایت بسیار اهمیت دارد. استراتژی لینک سازی داخلی به صورت هدفمند برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد. در ادامه این مقاله در مورد بازاریابی محتوا و استراتژی لینک سازی داخلی صحبت می کنیم. مسلما اگر به استراتژی لینک سازی داخلی مسلط باشید می توانید در سئو سایت بسیار موفق باشید. لینک سازی داخلی در عین حال که بسیار ساده است اما از پیچیدگی هایی برخوردار است که مستلزم این است که شما بر روی این تکنیک تسلط داشته باشید.

  1. تولید محتوای سئو شده

تا می توانید محتوای سئو شده تولید کنید. هر چقدر بیشتر محتوا تولید کنید بیشتر می توانید لینک دهی داخلی داشته باشید. برای افزایش لینک سازی های داخلی به محتواهای بیشتری نیاز دارید. محتواهایی که تولید می کنید باید بر پایه اصول سئو سایت باشند.

زمانی که محتوا بیشتر باشد ایده های بیشتری برای لینک سازی های داخلی دارید. هر چقدر تعداد لینک های صفحات داخلی به یکدیگر بیشتر باشد ، استراتژی لینک سازی داخلی بیشتر خواهد بود.

  1. استفاده صحیح از انکرتکست ها

برای درک موضوع صفحه هدف (صفحه هدف صفحه ای است که به آن لینک می دهیم) برای موتورهای جستجو و کاربران انکرتکست نقش مهمی دارد. به زبان ساده انکرتکست آن کلمه ای است که آن را لینک می دهیم. در واقع انکرتکست موضوع صفحه هدف را برای موتورهای جستجو مشخص می کند. بنابراین در انتخاب انکرتکست دقت کنید که بر روی واژه مناسبی باشد.

لینک دادن بر روی عکس چندان توصیه نمیشود. اما اگر خواستید این کار را کنید  حتما برای آن تصویر از تگ alt  استفاده کنید. تگ alt  همان متن جایگزین است که به منظور بهینه سازی عکس در موتورهای جستجو از آن استفاده می شود.

  1. به صفحه اصلی سایت لینک ندهید

در استراتژی لینک سازی داخلی برای سئو سایت نیازی نیست به صفحه اصلی زیاد لینک دهید. باید سعی کنید که استراتژی لینک سازی صفحات داخلی را بر روی صفحات داخلی انجام دهید. از لینک سازی بر روی دو صفحه ی تماس با ما و صفحه اصلی پرهیز کنیدو نیازی نیست که بر روی این صفحه اصلی لینک زیادی بدهید . زیرا بر روی صفحه اصلی لینک های زیادی است و باید بیشتر بر روی لینک سازی داخلی تمرکز کنید. همچنین از لینک دادن بر روی صفحه تماس با ما نیز پرهیز کنیدو برخی از افراد تازه کار به منظور اینکه کاربران به صفحه تماس با ما هدایت شوند در داخل محتوا انکرتکستی با عنوان “جهت ارتباط با ما بر روی دکمه تماس با ما کلیک کنید” می سازند و به صفحه تماس با ما لینک می دهند که این کار اشتباه است.

در کل هدف اصلی کاربران هستند. زمانی که لینک صفحه اصلی بر روی لوگو سایت هست و یا لینک صفحه تماس با ما در منو و فوتر سایت است مسلما کاربر به راحتی و با یک کلیک می تواند به این صفحات برود. بنابراین تمرکز را بر روی صفحات داخلی که کاربران نمی بینند

بگذارید.

سئو داخل صفحه

  1. لینک سازی باید کاربرپسند باشد.

همیشه در نظر داشته باشید به نحوه ای فرآیند لینک سازی داخلی را پیش ببرید که برای کاربران مفید باشد.  اهمیت لینک سازی داخلی در سئو سایت پرواضح است. زمانی لینک سازی داخلی در سایت شما مفید و کاربرپسند می شود که بتواند اطلاعات مفیدی به کاربر ارائه دهد و یا نیازی از کاربر را حل کند. این سبک از ساختن لینک داخلی در سئو  اهمیت دارد زیرا گوگل همیشه به کاربرپسند بودن اهمیت می دهد.

زمانی که شما از یک صفحه به صفحه دیگری لینک می دهید در واقع به موتورهای جستجو و کاربران این پیام را می دهیدکه صفحه هدف به قدری مهم است که ارزش اینکه بر روی آن کلیک کنید و آن را بخوانید را دارد.

  1. از لینک های فالو استفاده کنید

تمامی لینک هایی که در لینک گذاری داخلی استفاده می شوند به صورت پیش فرض فالو هستند مگر اینکه خودمان به صورت دستی rel نوفالو به آن بدهیم. پس در واقع نیازی نیست که ما کاری کنیم.

  1. صفحاتی که با هم مرتبط هستند را لینک دهید.

در هنگام لینک سازی داخلی دقت کنید صفحاتی که از نظر موضوعی به هم موبرط هستند را به یکدیگر لینک دهید. به طور مثال فرض کنید داریم در مورد استراتژی لینک سازی داخلی صحبت می کنیم مقاله ای که مربوط به سئو داخلی است می تواند با این موضوع مرتبط باشد. اما حالا فرض کنید داریم در مورد لینک سازی داخلی صحبت می کنیم صفحه ای که مربوط به طراحی سایت فروشگاهی است ارتباط چندانی با این موضوع ندارد. یا یک مثال  دیگر فرض کنید شما فروشگاه پت شاپ دارید و در مورد غذای گربه تولید محتوا کرده اید حالا اگر انکر تکست این صفحه را به صفحه مربوط به گربه ها متصل کنید با هم ارتباط موضوعی دارد ولی اگر همین صفحه را به صفحه مربوط به قفس طوطی لینک دهید یک لینک بی ارزش است زیرا ارتباط موضوعی ندارد.

  1. تعداد مناسب لینک گذاری داخلی

اینکه تعداد منطقی لینک گذاری داخلی در یک صفحه سایت چقدر است پاسخ یکسانی نمیتوان گفت .اما برخی ها می گویند تعداد 100 لینک در صفحه که شامل لینک های هدر منو فوترو سایدبار هم می شود.

ویژگی های یک استراتژی لینک بیلدینگ قدرتمند

همانطور که قبلا گفتیم لینک بیلدینگ یعنی ایجاد لینک های یک طرفه به یک وب سایت دیگر. وب سایتی که می خواهیم به آن لینک دهیم باید دارای ویژگی هایی باشد. اگر تازه شروع به فعالیت در زمینه طراحی و سئو سایت کرده اید پیشنهاد ما به شما این است که از سئو سایت ارزان قیمت استفاده کنید. متخصصان سئو رادی وب که از تجربه بالایی در این زمینه برخوردار هستند آمادگی مشاوره و پاسخگویی به شما عزیزان را در مورد سئو دارند. برای اطلاع از هر نوع مشاوره ای با مشاوران رادی وب در تماش باشید. در ادامه به صورت مختصر ویژگی های سایت هدف را که می خواهیم بک لینک ها را به آن سایت بدهیم به اختصار توضیح خواهیم داد:

استراتژی link building

1. اعتبار صفحه

در استراتژی لینک سازی اعتبار سایتی که به شما لینک می دهد از تمام فاکتورها مهم تر است. هر چقدر شما بتوانید از سایت هایی که اعتبار دامنه بیشتری دارند لینک بگیرید برای سایت شما بهتر خواهد بود.

2. مرتبط بودن سایت

برای لینک دهی به یک سایت مرتبط بودن آن سایت با موضوع لینک ما مهم است. به طور مثال فرض کنید می خواهید در مورد زبان html  و css  صحبت کنید. اما لینک را داخل یک سایت آشپزی قرار دهید. مسلما این لینک ، لینک خوبی نخواهد شد.

3.لینک follow  و لینک nofollow

تگ نوفالو برچسبی است که به یک لینک داده می شود و به گوگل اعلام می کند که این لینک را دنبال نکنید. بنابراین برای گوگل لینک هایی که نوفالو هستند در حقیقت ارزشی برای سئو ندارد اما باید در استراتژی بک لینک سازی سئو قرار بگیرند. زیرا اگر تمامی لینک ها فالو باشد غیر طبیعی است و گوگل به طبیعی بودن لینک ها اهمیت می دهد. بنابراین در استراتژی یک لینک سازی هم از بک لینک فالو و هم از بک لینک نوفالو استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *