سئوی خارج صفحه چیست؟

سئوی خارج از صفحه off-page SEO  که سئوی خارج سایت نیز گفته می شود، به کلیه اقدامات و فعالیت هایی اشاره دارد که در خارج از وب سایت شما برای تاثیرگذاری بیشتر بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوگر انجام می شود.

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در خارج از سایت باعث درک بهتر کاربران و موتورهای جستجو از قابل اعتماد بودن سایت شما می شود.

سئوی خارج صفحه به همراه سئوی داخل صفحه عوامل اصلی سئوی سایت هستند که به رتبه بندی سایت کمک می کنند. ما در رادی وب سئوی سایت را بصورت تخصصی و تضمینی با کمترین هزینه برای مشتریان انجام می دهیم . در صورتی که هر گونه سوال در این زمینه دارید می توانید با ما در تماس باشید.

بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو با استفاده از عوامل خارج از سایت به منظور بهبود رتبه وب سایت باعث قابل اعتماد بودن، محبوبیت سایت و اعتبار سایت نزد موتورهای جستجو و کاربران صورت می گیرد.

سئوی خارجی سایت یعنی بهینه سازی وب سایت در سایت های معتبر دیگر که به سایت شما لینک و یا تبلیغ می دهند و کیفیت محتوای شما را تضمین می کند. این کار یعنی بک لینک سازی در خارج از سایت  باعث بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو می شوند.

طراحی سایت ارزان

فرآیند سئو خارجی چگونه انجام می شود؟

فرآیند سئوی خارجی، سایت شما را قادر می سازد که در پلتفرم های دیجیتالی تبلیغ شوند. در حین تبلیغ باید این کار را به روش بهینه برای موتورهای جستجو انجام دهید.

در حین تبلیغ نیز باید این کار را به روشی بهینه برای موتورهای جستجو انجام دهید. اولین مورد از سئوی خارجی ایجاد مقالات تبلیغاتی و انتشار این مقالات است.

نوشتن مقالات تبلیغاتی مناسب که مرتبط با حوزه کاری شما باشد، تاثیر بسیار مثبتی بر خزیدن ربات های جستجو بر روی وب سایت شما دارد.

یکی دیگر از عوامل سئوی خارجی بک لینک سازی است که به عنوان فرآینده گرفتن لینک از سایت های دیگر بیان می شود.

لینک هایی که سایت شما از سایت های دیگر دریافت می کند که با سایت شما سازگار هستند، شناخت موتورهای جستجو را از سایت شما بالا میبرد.

می توانید لینک ها را از تصاویر ویا محتوا دریافت کنید. به هر سایتی که لینک می دهید مطمئن شوید که کیفیت آن سایت بالا باشد.

سئو خارج سایت به چه صورت عمل می کند؟

سئوی خارج صفحه را می توان به صورت یک حرکت استراتژیک برای وب سایت در نظر گرفت.

در واقع تمام عملیات سئویی که بر روی وب سایتتان انجام می دهید یک عملیات استراتژی برای وب سایت هستند که به شما این اجازه را می دهد که در دنیای وب جایگاه خاصی را کسب کنید.

کسانی که قوی ترین استراتژی ها را دارند می توانند بهترین جایگاه را در موتورهای جستجو کسب کنند و مخاطبان بیشتری به دست بیاورند.

هم زمان با بهینه سازی سایت، سئوی خارجی نیز باید انجام شود. سئوی خارجی به همراه سئوی داخلی، سایت را تضمین می کند که در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری را کسب کند.

سئوی خارجی پس از بهینه سازی وب سایت انجام می شود. سئوی داخلی و سئوی خارجی می توانند هم زمان انجام شوند. یعنی در حالی که کار سئوی داخلی سایت انجام میشود میتوان همزمان سئوی خارجی سایت را نیز انجام داد.

سئوی خارجی شامل موارد زیر می باشد:

  • متا دسکریپشن
  • بک لینک سازی
  • سیگنال شبکه های اجتماعی
  • پیدا کردن کلمات کلیدی

همچنین یکی از عوامل موثر در سئوی خارجی تگ های هدر h1، h2، h3 و… می باشد.

این تگ ها که به سرفصل ها اضافه می شود باید ترتیب آنها رعایت شود. پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای تگ عنوان مقاله، به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا سریع بتوانند آن صفحه را شناسایی و ایندکس کنند.

علاوه بر این موارد، فرآیند به روز رسانی وب سایت تضمین می کند که سایت با تکنولوژی های روز آپدیت می شود.

سئو ارزان سایت

چرا سئوی خارج سایت (off-page SEO) اهمیت دارد؟

در حالی که الگوریتم های گوگل برای سئوی سایت دائما در حال به روز رسانی و تغییر است اما چیزی که برای گوگل مهم است اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت است. این موضوع همچنان نقش مهمی در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو ایفا می کند.

مطالعات نشان می دهد که عوامل سئوی خارجی بیش از 50 درصد بر روی رتبه بندی سایت تاثیر دارند.

بک لینک سازی و سئوی خارج سایت

لینک بیلدینگ قلب سئوی خارجی سایت است. موتور های جستجو از بک لینک ها به عنوان معیاری برای کیفیت محتوای لینک داده شده استفاده می کنند. بنابراین سایتی که تعداد زیادی بک لینک با ارزش دارد نسبت به سایتی که کمتر لینک سازی کرده است بهتر رتبه بندی می شود.

سه نوع اصلی از بک لینک سازی وجود دارد:

  • لینک های طبیعی
  • لینک های دستی که ایجاد می شود
  • لینک های خود ایجاد شده

لینک های طبیعی : لینک هایی هستند که به صورت طبیعی از طرف صاحب سایت ارائه می شود. به عنوان مثال یک فود بلاگر لینکی را به پستی اضافه می کند که اشاره به محصولات غذایی دارد.

لینک هایی که دستی ایجاد می شود:  این لینک ها از طریق فرآیند بک لینک سازی ساخته می شوند. مانند مواردی که کاربران تمایل دارند به وب سایت شما لینک دهند.

لینک های خود ایجاد شده: فعالیت هایی مانند بک لینگ گذاری در انجمن های گفتگو، صفحات دایرکتوری، وبلاگ ها، آگهی و این قبیل فعالیت ها می باشد. برخی از تاکتیک ها در این روش به سمت سئوی کلاه سیاه تمایل دارد بنابراین در استفاده از این روش دقت لازم را به عمل آورید.

صرف نظر از استفاده از کدام یک از روش های فوق در لینک سازی، لینک هایی ارزش بیشتری دارند که برای سئوی سایت مفید تر باشند و باعث رتبه بندی بهتر وب سایت شوند. عواملی که در زیر گفته شده است ارزش بک لینک ها را بالا می برد:

  • میزان محبوبیت و رتبه وب سایت هایی که به آن ها لینک می دهید.
  • اعتبار دامنه آن وب سایت
  • انکرتکست های مورد استفاده
  • قابل اعتماد بودن سایتی که به آن لینک می دهید.
  • موضوع سایتی که به آن لینک می دهید تا چه حد با کسب و کار شما مرتبط است.
  • تنوع لینک ها

سئو سایت با رادی وب

رادی وب فرآیند سئو سایت را به صورت اصولی و استاندارد های گفته شده انجام می دهد.  برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

روش های دیگر سئوی خارج صفحه

در حالی که بک لینک سازی در وب سایت های دیگر و روش هایی که در بالا ذکر شد از متداول ترین روش های سئوی خارجی سایت است، اما در واقع روش های دیگری نیز وجود دارد که استفاده از آنها می توانید به بهبود سئوی خارج سایت شما کمک زیادی کند. چند مورد از این روش ها را در زیر نام برده ایم:

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • پست مهمان
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ذکر نام تجاری بدون ایجاد لینک

با این حال، توجه داشته باشید استفاده از این روش ها در جهت برندسازی وب سایت شما است و مفهوم کلی سئوی خارج صفحه به معنی لینک سازی های خارجی سایت است. اما استفاده از تکنیک های برند سازی نیز به سئوی خارج سایت بسیار کمک می کند.

نکته ای در مورد سئوی محلی خارج صفحه

به طور کلی سئوی خارج صفحه به رفتارهای انسانی متکی است. به این معنا که گوگل بسیار کاربر محور شده است یعنی هر آن چیزی را که کاربران می پسند، مطالعه و لایک می کنند و یا هر چقدر ترافیک ورودی وب سایت و میزان ماندگاری کاربران در سایت بالاتر باشد، رتبه وب سایت بالاتر خواهد رفت.

این نکته برای سئوی طبیعی و محلی کاربرد دارد. حتی در یک کسب و کار کوچک و محلی هر چقدر رضایت مشتریان بیشتر باشد سئوی خارج از سایت نیز بالاتر می رود.

برای مشاوره رایگان بر روی تصویر کلیک فرمائید

طراحی سایت

نحوه انجام سئوی خارج از سایت

به طور کلی سئوی خارج سایت شامل بهبود درک موتورهای جستجو و کاربران از سایت است. این امر با دریافت لینک های معتبر و با ارزش از وب سایت های معتبرو قابل اعتماد اتفاق می افتد.

همچنین ذکر نام تجاری و استفاده از نام تجاری در محتواهای تولید شده می تواند میزان رای اعتماد وب سایت شما را بالا ببرید. همیشه به یاد داشته باشید نام تجاری تان را چندین بار در تمامی محتوا ها به کار ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتری با مشاوران رادی وب در تماس باشید.

سه رکن اصلی سئو: اعتبار، اعتماد و ارتباط

موتورهای جستجو محتوای وب سایت ها و لینک ها را برای ارزیابی میزان اعتبار، اعتماد و مرتبط بودن محتوا پیمایش می کنند.

نکته ای که برای به دست آوردن یک سئوی موفق لازم است که رعایت کنید، به دست آوردن اعتماد موتورهای جستجو، میزان اعتبار صفحه و صفحات مرتبط با حوزه کاری است.