طراحی سایت سئو شده

سئو عمل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به گونه ای که سایت در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد. طراحی سایت سئو شده به معنی ساخت سایت به گونه ای است که تمام نکات بهینه سازی سایت در کدنویسی، طراحی و سرعت سایت به خوبی رعایت شود.

سئو برای هر کسب و کاری که وب سایت دارد؛ لازم و ضروری می باشد. اما بسیاری از افراد متوجه نیستند که فرآیند سئو و بهینه سازی سایت باید در هنگام طراحی وب سایت گنجانده شود، نه اینکه بعدا اضافه شود. وبسایت شما مرکز جهان دیجیتال مارکتینگ شماست. والبته مهمترین ترافیکی که به سمت وب سایت شما می آید همان ترافیک طبیعی سایت است. با این حال اکثر کسب و کارها که قصد دارند به صورت آنلاین فعالیت داشته باشند، تا زمانی که طراحی سایت را انجام نداده اند، به فکر سئو سایت نمی افتند. متاسفانه این سایت ها معمولا در بخش سئو و بهینه سازی سایت کم می آورند. طراحی بسیاری از سایت ها ممکن است زیبا و چشم انواز به نظر آیند، اما اگر نکات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در آنها رعایت نشده باشد، متاسفانه این سایت ها بازی را باخته اند.

در این مقاله ما قصد داریم به این نکات بپردازیم که چگونه می توانیم سایت سئو شده طراحی کنیم، که تمام نکات مربوط به بهینه سازی سایت در ساختار طراحی سایت رعایت شده باشد. همچنین نگاهی خواهیم داشت به برخی از مشکلات جدیدی که برای کسب و کارها به هنگام طراحی یک وبسایت جدید ممکن است اتفاق بیفتد.

ساخت وبسایت سازگار با سئو

به طور کلی یک سایت سئوفرندلی، سایتی  است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا کل صفحات سایت را جستجو و مطالعه کنند. اطمینان از اینکه خزنده های موتورهای جستجو می توانند کل صفحات وب سایت شما را به راحتی بخزند و درک کنند، اولین گام برای اطمینان از دیده شدن صفحات سایت شما در موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو از خزنده های خود برای این منظور استفاده می کنند. متاسفانه راه های زیادی برای طراحی سایت وجود دارد که در آن ها موارد مهم برای بهینه سازی موتورهای جستجو رعایت نشده است.

بنابراین در هنگام طراحی سایت دقت داشته باشید که طراحی وب سایت سئو شده باشد. ما در رادی وب تمام نکات مربوط به بهینه سازی سایت را از همان ابتدا در هنگام کدنویسی سایت به خوبی رعایت می کنیم. از این رو سایت هایی که توسط رادی وب طراحی و اجرا می شوند سئوفرندلی و بهینه سازی شده برای موتور های جستجو هستند. حتی ما در فروشگاه قالب سایت که قالب ها را با قیمت بسیار ارزان و یا حتی رایگان در اختیار مشتریانمان قرار می دهیم، تمام این نکات رعایت شده اند.

چند عنصر اصلی وجود دارد که زمینه را برای یک فرآیند طراحی سایت بهینه شده فراهم می کنند:

  • دامنه ها

ممکن است شما برای کسب و کارتان از چند دامنه استفاده کنید که یکی از آنها دامنه اصلی باشد. شما باید مطمئن باشید که نامی که برای دامنه تان استفاده می کنید مطابق با کسب و کار شماست. همچنین باید اطمینان داشته باشید که تمام زیر دامنه ها به درستی به دامنه اصلی هدایت می شوند.

  • هاست

هاستینگ برای سایت شما نیز مهم است. سرعت سایت باید بالا باشد تا کاربران سایت راضی باشند. سرعت سایت پایین باعث نارضایتی کاربران و در نتیجه افت رتبه سئو می شود.

  • سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا در ساخت سایت بهینه شده اهمیت زیادی دارد.  سیستم مدیریت محتوایی که برای سایت خود انتخاب می کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت وبسایت شما داشته باشد. وردپرس یک گزینه عالی است. برای سایت های سئو شده، وردپرس به گونه ای کدزنی شده است که گوگل به راحتی آن را درک می کند. البته انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای عالی مانند وردپرس شرط لازم است اما در ادامه شرط کافی نیست. برای رعایت تمام اصول طراحی وبسایت سئو شده باید تمام نکات را در ساخت سایتتان در نظر داشته باشید. این موضوع با انتخاب یک شرکت حرفه ای و متخصص در این زمینه امکان پذیر است. دقت داشته باشید که در از طراحی سایت کدنویسی شده استفاده کنید و از سایت ساز های رایگان تا جایی که امکان دارد به هیچ عنوان استفاده نکنید.

ما در رادی وب تمام اصول طراحی سایت سئو شده و بهینه سازی شده را در طراحی های وبسایت در نظر می گیریم و با اطمینان به مشتریانمان می گوییم که می توانند سایت استاندارد مطابق تمام اصول سئو را داشته باشند.

سئو و بهینه سازی سایت

خزیدن ربات های موتورهای جستجو در طراحی وب سایت سئو

اولین گام برای سایت بهینه سازی شده این است که اطمینان داشته باشید که موتورهای جستجوگر می توانند به راحتی سایت شما را بخزند و درک کنند و بتوانند بفهمند که شما چه کاری انجام می دهید.

  • ایندکس سایت

برای درک سایت خزنده های موتورهای جستجو باید بتوانند محتوای سایت شما را بخوانند. محتوای اصلی سایت را ابتدا محتوای متنی سایت تشکیل می دهد و سپس عکس و ویدئو. باید  متن سایت شما خوانا و قابل درک باشد و از فونت خوب استفاده کنید که کاربرپسند باشد.

تصاویر جای خود را دارند. تصاویری که در سایت استفاده می کنید حتما یکتا باشند و از جایی کپی نکنید. بهتر است تصاویر از فرمت های پیشنهادی گوگل باشد. حجم تصاویر پایین و کیفیت آن خوب باشد. تصاویر باید مرتبط با موضوع و قابل درک برای کاربران و موتورهای جستجوگر باشد. برای تصاویر حتما از تگ alt استفاده کنید. خزنده های موتورهای جستجوگر این تگ را می خوانند و بر اساس تگ alt  در نظر می گیرند که سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کنند.

محتوای ویدئویی نیز برای سایتتان ضبط کنید. ویدئوها نیز مانند تصاویر و متن باید یکتا باشند. ویدئو ها را تا جایی که امکان دارد با حجم پایین و با سرعت بالا تولید کنید.

  • ساختار لینک سازی

برای ایندکس شدن محتوای سایت، فراتر از صفحه اصلی، به لینک های داخلی نیز نیاز دارید که موتورهای جستجو بتوانند آن را بخزند. منو سایت ابزاری است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند ساختار سایت شما را بخزند.

چگونه می توانیم سایت سئو شده طراحی کنیم؟

به منظور طراحی سایت سئو شده رعایت 10 نکته لازم و ضروری است:

  1. سازگاری با موبایل
  2. سرعت وب سایت
  3. نقشه های سایت
  4. خوانایی
  5. نام گذاری عکس ها
  6. تگ های alt
  7. منو وب سایت
  8. ساختار url ها در سایت

ساخت سایت سئو

طراحی سایت واکنشگرا

تلفن همراه محبوب ترین وسیله ای است که کاربران با آن در اینترنت جستجو می کنند. ما امروزه در عصر تلفن های همراه زندگی می کنیم. در طراحی سایت بهینه سازی شده و سئو شده، ریسپانسیو سایت بسیار اهمیت دارد.

برای طراحی یک وب سایت واقعا ریسپانسیو، باید به نیازها و خواسته های کاربران تلفن همراه بسیار توجه کنید. اغلب کاربران موبایل کاری را که انجام می دهند با کاربران دستکتاپ متفاوت است.

اگر بخواهیم از دید سئو به طراحی ریسپانسیو سایت توجه کنیم، شایان ذکر است که طراحی واکنشگرا یک فاکتور بسیار مهم برای رتبه بندی وب سایت است. در واقع نسخه موبایلی سایت شما است که توسط موتورهای جستجو پیمایش و رتبه بندی میشود.

اگر رتبه بندی وب سایتتان برایتان اهیمت دارد بر روی ریسپانسیو سایت به سختی کار کنید. هر چه تجربه کاربری بر روی موبایل بهتر باشد، رتبه سایت پیشرفت بهتری خواهد کرد.

ما از بوت استرپ برای ریپانسیو سازی سایت ها استفاده می کنیم. موتورهای جستجو کدهای بوت استرپ را می شناسند و زمانی که ما در سایت از این کدها استفاده کنیم طراحی سایت ما از نظر گوگل واکنشگرا می باشد. در مقاله طراحی سایت واکنشگرا به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کرده ایم.

سرعت سایت

یکی دیگر از نکات کلیدی در طراحی وبسایت سئو و بهینه سازی شده، سرعت سایت است. کاربران ممکن است نسبت به سرعت پایین سایت بی حوصله باشند و یا ممکن است اتصال اینترنت آن ها سرعت پایینی داشته باشد و اگر سرعت سایت هم پایین باشد نتوانند سایت را باز کنند. اطمینان از سرعت سایت در تمامی دستگاه ها و دستکتاپ بالا باشد برای رتبه بندی سایت شما حیاتی است.

مسئله ای که ما در رادی وب در طراحی سایت هایمان بسیار اهمیت می دهیم سرعت بالای سایت است. برای بالا بردن سرعت سایت نکاتی وجود دارد که باید در هنگام کدنویسی سایت و طراحی سایت حتما آنها را مد نظر قرار داد. بسیاری از شرکت ها که از قالب ساز های آماده برای طراحی سایت استفاده می کنند این نکات را مد نظر قرار نمیدهند.

در نظر داشتن اصول کد زدنی هنگام طراحی سایت از پایه در سرعت سایت تاثیری زیادی دارد. استفاده از تصاویر با فرمت webp و با حجم کم و کیفیت بالا تاثیر زیادی در سرعت سایت دارد.از دیگر نکات می توان به استفاده از ویدئو هایی با حجم کم، به روز رسانی های سایت و پلاگین ها، استفاده کمتر از پلاگین ها و تا حد ممکن استفاده از کدنویسی در طراحی سایت و یکسری اصول دیگر می توان نام برد.

می توانید با ابزارهایی مانند لایت هوس گوگل سرعت سایتتان را در موبایل و در دستکتاپ بررسی کنید. همچنین علاوه بر ساختار سایت، هاستینگی که انتخاب می کنید در سرعت سایتتان تاثیر به سزایی دارد. حتما سعی کنید از هاستینگ خوب و با کیفیت و با سرعت بالا استفاده کنید.

طراحی وب سایت سئو

قابلیت استفاده در وب سایت

قابلیت استفاده در وب سایت شامل یکسری فاکتورهایی می شود:

  • طراحی خاص صفحه
  • سرعت سایت
  • طراحی بصری سایت

عوامل کلیدی که باید در طراحی سایت در نظر گرفته شود:

  • صفحه آرایی عناصر: این فاکتور مهمی در طراحی وبسایت است و باید حتما آن را در نظر داشته باشید.
  • سلسله مراتب بصری: از عناصر بسیار مهم در طراحی وب سایت است.
  • منوی صفحه اصلی : مسیرهای سایت را به طور واضح به کاربران نشان دهید.
  • جستجوی سایت : سایت های بزرگ نیاز به یک جستجوگر حرفه ای دارند تا کاربران به راحتی بتوانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند.
  • فرم ها: فرم ها باید تا حد امکان سبک و ایمن باشند. فرم ها محل مناسب برای هک سایت هستند به همین دلیل ایمن سازی فرم اهمیت زیادی دارد. برای این منظور می توانید از کپچا استفاده کنید.
  • طراحی: یک طراحی عالی از همه کار راحت تر است.

تمام این مواردی که گفتیم بخش کوچکی از قابلیت های استفاده سایت است. هر سایتی بنا بر درخواست مشتری باید قابلیت های استفاده آن ها سفارشی سازی شود.

بازاریابی محتوایی

وظیفه اصلی وب سایت شما تبدیل کاربرانی است که در موتور های جستجوگر می چرخند که آنها را پیدا کند، جذب کند و تبدیل به مشتری کند. برای تمام این مراحل جذب مشتری سایت نیاز به محتوا دارد. محتوا نویسی اصولی و سئو مکمل یکدیگر هستند.

یک روش ساختاریافته برای ایجاد محتوای مناسب بر روی سایت مانند یک قیف بازاریابی محتوایی است:

در بالای قیف محتوانویسی:

محتوا معمولا در وبلاگ و مقالات سایت شما است. به همین منظور سایتتان باید یک بخش مربوط به مقالات داشته باشد و شروع به تولید محتوای سئو شده در مقالات کنید. ما در مقاله تولید محتوای سئو شده به طور کامل در مورد اصول تولید محتوای مناسب و بهینه سازی شده صحبت کرده ایم.

این مقاله جامع و کامل است و با مطالعه آن بسیاری از نکات مهم در تولید محتوای مناسب بر روی سایت را متوجه خواهید شد.

در وسط قیف مرحله مقایسه:

مشتری به وسیله محتوای مناسب جذب سایت شما می شود و شما را با سایر پیشنهادات موجود مقایسه می کند. در این مرحله مشتری در مقایسه بین شما و سایر رقبا قرار دارد.

در این مرحله شما می توانید با استفاده از توضیحات کامل و جامع در مورد خدمات و محصولات، ویدئودر مورد محصولات، استفاده از تصاویر و استفاده از متن های اطلاعاتی کامل و جامع نسبت به سایر رقبا پیشی بگیرید.

در پایین قیف تبدیل کاربر به مشتری:

محتوای انتهای قیف باعث تبدیل کاربر به مشتری می شود. در این مرحله شما باید بتوانید اعتماد او را جلب کنید. برای این منظور می توانید از انواع گواهینامه ها، مجوز ها، مشاوره های رایگان، ریووها و هر آنچه که می تواند اعتبار شما را نشان دهد استفاده کنید.

بنابراین حصول اطمینان از بازاریابی صحیح محتوایی از تولید محتوا تا جذب مشتری برای تبدیل نرخ کاربر به مشتری حائز اهمیت است.

طراحی وبسایت سئو شده

سئو در مراحل بعدی

همانطور که مشاهده کردید قبل از اینکه به سراغ سئوی سایت بروید باید از بهینه سازی سایتتان اطمینان داشته باشید. ما زمانی شروع به یافتن کلمات کلیدی و لینک سازی سایت می کنیم که تمام مراحل بهینه سازی سایت را انجام داده باشیم.

  • هدف گذاری کلمات کلیدی

زمانی که ساختار داخلی سایتان کاملا بهینه سازی شده باشد حال نوبت استراتژی هدف گذاری کلمات کلیدی است. افزودن کلمات کلیدی کاری نسبتا ساده است.

نکته اینجاست که اگر سایتی با ساختار مناسب و بهینه سازی شده داشته باشید، می تواند استراتژی مناسبی برای کلمات کلیدی به شما بدهد. البته هنوز باید تحقیق کلمات کلیدی را داشته باشید اما می توانید مطمئن باشید که یک استراتژی محکم برای هدف قرار دادن اصطلاحات گسترده و دقیق تر دارید

  • تگ های عنوان HTML

تگ تایتل، تگ اصلی سایت است که می تواند بر نتایج موتورهای جستجو بر روی سایت شما تاثیر بگذارد. در واقع این تگ تنها متاتگی است که به طور مستقیم بر روی موقعیت وب سایت شما تاثیر می گذارد.

برای تگ تایتل بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای تگ
  • طول تگ حدودا در اندازه 50 تا 60 کاراکتر
  • استفاده از کلمات کلیدی به روش طبیعی
  • بر روی جذب کاربر و افزایش کلیک تمرکز کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که کاربران بر روی سایت کلیک می کنند و موتورهای جستجو سایت شما را رتبه بندی می کنند. بنابراین همیشه از بهترین محتوا استفاده کنید.

طراحی سایت بهینه سازی شده

  • تگ های توضیحات متا

توضیحات متا تاثیر مستقیم بر روی رتبه بندی سایت ندارد اما توضیحات متا در واقع محتوای تبلیغاتی سایت شما است که به موتورهای جستجوگر نمایش داده می شود. توضیحات متا می تواند در رتبه بندی سایتتان شما را از رقبا پیشی بیاندازد. بالا رفتن نرخ کلیک می تواند باعث بالا رفتن رتبه وب سایتتان شود. بنابراین موضوع دیگری که در طراحی سایت سئو و بهینه سازی شده باید در نظر داشته باشیم استفاده از تگ های متا در کدنویسی سایت است. ما در رادی وب این کد ها را در بخش فانکشن سایت قرار می دهیم. کدهایی که قرار می دهیم تمیز و سئو شده هستند.

ویژگی های توضیحات متا:

در توضیحات متا رعایت یکسری نکات لازم است:

  • در توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • صفحه سایتتان را تبلیغ کنید و نرخ کلیک را بهبود ببخشید.
  • فرآیند فکر کاربر و اینکه چرا بر روی سایت شما کلیک کرده است را در نظر بگیرید.

 

  • تگ های هدینگ

تگ های هدینگ یا عنوان صفحه به ساختار صفحه کمک می کند و سلسله مراتب را در یک سند  نشان می دهد:

تگ های H1، H2، H3 و غیره. استفاده از کلمات کلیدی در تگ های عنوان ضروری است. لازم است که در چند تگ عنوان از کلمات کلیدی و یا کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید.

  • محتوای صفحه

محتوای سایت مهمترین بخش سایت است. با این حال ما هنوز هم شاهد روش های منسوخ شده در سئو مانند استفاده از تراکم کلمات کلیدی در متن و یا کپی پیس کردن محتوا هستیم. استفاده از این روش های قدیمی نه تنها مفید نیست بلکه به ضرر سایت شما است و خسارات جبران ناپذیری به سایتتان می زند.

بر روی تولید محتوای عالی برای سایتتان تمرکز داشته باشید و برای آن وقت بگذارید. مراقب استفاده از کلمات کلیدی باشید اما در استفاده از آن افراط نکنید. مقدار مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی در ساخت سایت سئو شده بین 1 تا 3 درصد کل کلمات کلیدی سایت است.

سئو سایت

  • بهینه سازی تصاویر

سئوی تصاویر می تواند حجم زیادی از ترافیک وب سایت را به خود اختصاص دهد.

سئوی تصاویر از نظر فنی کار بسیار ساده ای است فقط لازم است چند نکته را در آن رعایت کنید:

  • نام تصویر : نامی که برای تصویر انتخاب می کنید آن را توصیف کند.
  • متن جایگزین: از متن جایگزین برای توصیف تصاویری که دیده نمیشود استفاده می شود. به این صورت محتوای تصاویر تقویت می شود.
  • از اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
  • اضافه کردن تصاویر به نقشه سایت خود.
  • برای بهبود زمان بارگزاری اندازه تصاویر را بهینه سازی کنید.

بهینه سازی تصاویر  کار نسبتا ساده ای است فقط کافی نام و متن جایگزین را به درستی انتخاب کنید.