طراحی سایت شرکتی چیست؟

طراحی سایت شرکتی چیست و چرا نیاز به وب سایت شرکتی داریم؟ طراحی وب سایت شرکتی مناسب چه کسب و کارهایی می باشد؟

سایت های شرکتی را می توان نماینده ای از کسب و کار آنلاین در فضای اینترنت در نظر گرفت. وب سایت های شرکتی می توانند بسیار سودمند و پر بازده برای تمامی کسب و کارها باشد. با ساخت وب سایت شرکتی می توان کسب و کار رابه صورت قدرتمند در فضای مجازی معرفی کرد.

زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود و سایت را مشاهده می کند، در واقع در حال تماشای شرکت شما است. همان چیزی که کاربران در اولین ورود به وب سایت شما تماشا می کند، در ذهن کاربر به عنوان خصوصیت شرکت شما ضبط می شود.

طراحی وب سایت حرفه ای و انجام سئوی استاندارد بر روی سایت می تواند باعث شود نرخ تبدیل مشتری چند برابر شود.

سایت شرکتی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

طراحی وبسایت شرکتی برای تمامی کسب و کارها مفید و ضروری است. شما در هر زمینه ای که کسب و کار داشته باشید با طراحی یک سایت شرکتی قدرتمند می توانید به کسب و کارتان اعتبار ببخشید.

برخی از شرکت ها هستند که واقعا کسب و کار آنها نیازمند داشتن سایت شرکتی قدرتمند است. به عنوان مثال سایت های رزرو بلیط هواپیما، شرکت های فنی مهندسی، شرکت های برنامه نویسی و سایر کسب و کارهای آنلاین.

برای مثال شرکت های عمرانی و شرکت های نرم افزاری و طراحی سایت می توانند عضو ثابت وب سایت های شرکتی باشند. شرکت های عمرانی می توانند با قراردادن نمونه کارها و گالری تصاویرشان در سایت شرکتی و کار کردن بر روس سئوی سایت شرکتی،  بازدید سایت را بالا ببرند در نتیجه کاربران بالقوه را تبدیل به مشتری کنند.

طراحی سایت شرکتی

سئوی سایت های عمرانی، سایت های ارائه دهنده خدمات نرم افزاری و سایر سایت ها باید به صورت اصولی و استاندارد باشد تا نتیجه بدهند. سئو فرآیندی زمان بر است یعنی باید حداقل شش ماه برای آن وقت گذاشت اما زمانی که به نتیجه برسد تمام سرمایه ای که گذاشته اید برمی گردد.

اگر می خواهید در مورد سئوی سایت اطلاعات بیشتری داشته باشید حتما مقاله سئو سایت چیست را مطالعه فرمائید. در این مقاله توضیحات کامل در مورد سئو گفته ایم.

 

برخی از امکانات سایت شرکتی

برخی امکانات بر روی وب سایت های شرکتی وجود دارد که شما می توانید بر روی سایت شرکتی تان فعال کنید. البته انتخاب نوع امکانات بستگی به نوع کسب و کار دارد. هر نوع امکانی ممکن است برای کسب و کار خاصی باشد.

برخی از امکانات که در طراحی سایت های شرکتی می توانیم در نظر بگیریم:

  • اخبار و مقالات
  • نمونه کارها
  • گالری تصاویر
  • گالری ویدئویی
  • محصولات در صورتی که محصول برای معرفی وجود داشته باشد.
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • نقشه سایت
  • معرفی برند ها
  • همکاران ما
  • اسلایدر سایت
  • منوهای ناوبری سایت و ….

می توان تمام محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید را به صورت یک پارچه دسته بندی کنید و آنها را در وب سایت درج کنید.

بنابراین با توجه به نوع کسب و کار که خدمات ارائه می دهید و یا محصولی را میخواهید معرفی کنید یا اینکه می خواهید شرکت را معرفی کنید، سه نوع دسته بندی در طراحی سایت های شرکتی وجود دارد:

  • معرفی شرکت
  • معرفی خدمات
  • معرفی محصولات

 

طراحی سایت

در سایت های شرکتی  که کالا یا محصول ارائه می دهند، می توان از پلاگین ووکامرس استفاده کرد. ووکامرس قوی ترین افزونه وردپرس برای فروشگاهی سازی است. از مزایای استفاده از این پلاگین سازگاری آن با بسیاری از پلاگین ها در وردپرس است که این امکان رابه شما می دهد که هر زمان خواستید، قابلیت های جدیدی بر روی سایت  فعال سازی کنید.

همچنین اگر از ووکامرس استفاده کنید اگر زمانی بخواهید سایت شرکتی را به سایت فروشگاهی تبدیل کنید با فعال سازی درگاه پرداخت و ثبت اینماد می توان به راحتی سایت را فروشگاهی کرد.

در مقاله طراحی سایت فروشگاهی به طور کامل در مورد سایت های فروشگاهی، امکانات سایت های فروشگاهی، پلاگین ووکامرس صحبت کرده ایم.

آیا می دانید که 75 در صد از مشتریان اعتبار کسب و کار شما بر اساس طراحی سایتتان می سنجند؟

سایت شما به عنوان نماینده فروش شما در فضای مجازی است. آیا سایت شما کاربر را جذب می کند؟  آیا سایت شما به کاربر انگیزه تعامل با برند شما را می دهد؟

در صورتی که می خواهید طراحی سایت حرفه ای برای برندتان داشته باشید و یا سایت فعلی تان را بازسازی کنید، رادی وب ارائه دهنده خدمات طراحی و بهینه سازی سایت، ارزان و حرفه ای است.

در ادامه مقاله قصد داریم تفاوت بین طراحی سایت شرکتی به صورت سفارشی و استفاده از قالب آماده را بررسی کنیم و مزایا و معایب هر کدام را توضیح دهیم.

طراحی سایت شرکتی چیست؟

طراحی سایت شرکتی فرآیند طراحی و توسعه ی وب سایت تجاری است تا به عنوان نماینده حضور آنلاین یک شرکت عمل کند.

سایت شرکتی با سایت تبلیغاتی متفاوت است و این دو را نباید با هم اشتباه گرفت. در طراحی سایت شرکتی به جای تبلیغ بر روی محصول، تبلیغ بر روی کل شرکت است.

وب سایت های تبلیغاتی بر روی خدمات و یا محصولات خاصی متمرکز هستند در حالیکه سایت های شرکتی، محصولات را بازاریابی و یا تبلیغ نمی کنند بلکه بر عملکرد تجاری شرکت، کارکنان شرکت و اخبار متمرکز هستند.

هدف اصلی در طراحی سایت شرکتی  ایجاد اعتماد، نمایش موفقیت  های شرکت و اطلاع رسانی در مورد خدمات و محصولات است اما بر روی تبلیغات آن تمرکز نمی کند.

طراحی وب

استفاده از  قالب آماده سایت و یا طراحی سفارشی سایت شرکتی؟

خوب سوالی که مطرح می شود برای وب سایت شرکتی از قالب های آماده استفاده کنیم بهتر است و یا وب سایت شرکتی را به صورت سفارشی طراحی کنیم؟

بسیاری از شرکت ها و یا سایت ها ممکن است قالب های آماده ارائه دهند که به کاربران این امکان را می دهد که سایت شرکتی شان را در عرض چند سایت آپلود کنند.

بزرگترین مزیت استفاده از قالب های آماده کاربرپسند بودن آن و مقرون به صرفه بودن آن است. همچنین در زمان بسیار صرفه جویی می شود.

البته برخی از قالب های آماده نیز مضراتی دارند که بهتر است کاربران قبل از استفاده از قالب های آماده از این مضرات با خبر باشند و در مورد استفاده از قالب های آماده تحقیق کنند.

از جمله مضرات استفاده از قالب های آماده، می توان به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از قالب های آماده در فضای اینترنت رها شده اند و به صورت رایگان در اختیا رکاربران قرار می گیرد در واقع قالب های نال شده و ویروسی می باشد.

برای طراحی بسیاری از این قالب های آماده از پلاگین های سایت ساز استفاده شده اند که دارای معایبی می باشد. این سایت ها معمولا بهینه سازی شده برای موتور های جستجو نیستند که برای سئوی سایت اصلا مناسب نیست.

همچنین به دلیل سنگینی این قالب ها سرعت سایت پایین است و امکان بهینه سازی سرعت نیز وجود ندارد.

در مقابل قالب های آماده ای نیز وجود دارند که صفر تا 100 آن از پایه طراحی شده است. مزیت این نوع طراحی، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و سرعت سایت و ریپسانسیو مناسب سایت است.

قالب های آماده وب سایت که در رادی وب طراحی می شوند به صورت کاملا استاندارد و مطابق آخرین الگوریتم های گوگل هستند. تمامی قالب ها ریسپانسیو و بهینه سازی شده برای موتور های جستجو هستند که از پایه کدنویسی شده اند. برای مشاهده این قالب ها از فروشگاه قالب سایت رادی وب دیدن فرمائید.

ما به کاربران به صورت رایگان مشاوره می دهیم که با توجه به نوع کسب و کار و نیازهای مشتری چه نوع سایتی و با چه امکاناتی طراحی کنند بهتر است.

شاید نیاز باشد برای طراحی سایت سرمایه گذاری کنید. اما به زودی متوجه خواهید شد بازگشت سرمایه تان چند برابر خواهد بود و سرمایه گذاری بر روی سایت ارزش آن را دارد.

اگر از پلن های طراحی سایت سفارشی و اختصاصی استفاده کنید می توانید یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید و هر آنچه را که بخواهید می توانید در آن تغییر دهید.

پس از طراحی وب سایت با سئو سایت می توانید رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا ببرید.

سئو حرفه ای و ارزان

 

5 عنصر مهم برای طراحی سایت جذاب شرکتی

امروزه طراحی وب سایت تکنولوژی است که به شدت در حال رشد و تحول است. برخی از عناصر اساسی وجود دارند که برای طراحی وب سایت شما ضروری هستند.

  1. طراحی تمیز

هدف از طراحی وب سایت شرکتی، دسترسی آسان کاربران به هر آنچه که به دنبال آن هستند. وب سایت شرکتی که طراحی تمیز داشته باشد به کاربران کمک می کند تا به سرعت به هدفشان برسند.

بنابراین بازدیدکنندگان بیشتر جذب آن می شوند و نرخ پرش کمتر می شود.

حذف عناصر غیر ضروری به کاربران کمک می کند تا سریع به آنچه که می خواهند برسند.

  1. یک تجربه کاربری عالی

می خواهیم در مورد اولین تجربه کاربری که کاربر بر روی سایت شما دارد صحبت کنیم:

اگر وب سایت شما کند باشد و یا رابط کاربری ضعیفی داشته باشد، هر چقدر هم محصولات با کیفیت وبا ارزش ارائه دهید فایده زیادی نخواهد داشت.

طراحی کاربر محور، نیازها و اهداف مشتری را در الویت قرار می دهد و فرآیند اصلی طراحی وب را بر این اساس می چیند.

تجربه کاربری باعث شکست و یا موفقیت وب سایت، خدمات و کالای شما می شود و به کسب و کار شما اعتبار می بخشد.

برخی از عناصر کلیدی تجربه کاربری خوب عبارتند از :

  • سودمندی: وب سایت شما باید برای کاربران مفید باشد و نیازهای آنها را برآورده کند.
  • قابلیت استفاده: استفاده از سایتتان باید آسان باشد.
  • مطلوب بودن: طراحی سایت به گونه ای باشد که احساسات کاربران را برانگیخته کند.
  • قابلیت کشف : محتوای شما باید به راحتی قابل پیمایش باشد.
  • دسترسی : وب سایت شما باید برای تمامی افراد به راحتی قابل دسترسی باشد.
  • اعتبار: کاربر باید به راحتی بتواند به برند شما اعتماد کند و آنچه را که می گویید به راحتی باور کند.

3. منوی ساده و قابل دسترس

منوی ناوبری قابل فهم و کامل از عناصر حیاتی در هر وب سایتی است. یک نوار منو که به خوبی طراحی شده باشد، بازدید کنندگان را قادر می سازد که به راحتی در سایت شما حرکت کنند و سریع به آنچه می خواهند برسند.

پیمایش راحت و سریع سایت بر رتبه بندی و حجم ترافیک وب سایت تاثیر مثبتی دارد و برخ پرش را پایین می آورد.

چند نکته در هنگام طراحی منو ناوبری:

نوار منوی چسبان: نوار منو باید به صورت چسبان باشد تا به کاربران اجازه دهد در زمان اسکورول صفحه بتوانند از آن استفاده کنند.

دکمه تماس فوری:  دکمه cta  یا تماس فوری در صفحه طوری قرار داده شود که کاربر هر زمان که بخواهد بتواند از آن استفاده کند.

برچسب های توصیفی :  برچسب های توصیفی طوری در سایت قرار داده شوند که برای کاربران قابل مشاهده باشند. با برچسب های توصیفی کاربران می توانند متوجه شوند محتوای سایت در چه موردی است.

ترتیب منوی ناوبری: در منوی ناوبری ترتیب عناصر باید به گونه ای باشد که مهمترین ها در ابتدای منو باشند. همچنین اطلاعات تماس با ما و درباره ما معمولا در انتهای منوی راهبری هستند.

  1. محتوای جذاب

هر چقدر طراحی جذاب برای جذب اولیه کاربران مفید است برای ماندگاری کاربران در سایت محتوا باید جذاب باشد.

داشتن یک وب سایت، غنی از محتوای جذاب می تواند بر رتبه بندی سئوی سایت تاثیر به سزایی داشته باشد و به شما کمک می کند تا اعتباری بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

محتوا می توانند همه چیز از جمله محتوای متنی، تصویری، ویدئویی، پادکست ها، محتوای صوتی، خدمات و محصولات، پست ها و وبلاگ ها، اخبارو مقالات و سایر محتوا های لازم که بتواند اطلاعات مفیدی به کاربر بدهد می باشد.

به طور کلی محتوا اطلاعاتی را به کاربران شما می دهد و هدف نهایی آن ارتقاء آگهی کاربران از برند و وفاداری به برند و تعامل کاربران می باشد.

محتوای خوب برای بازدیدکنندگان شما ارزش ایجاد می کند. بیشتر مشتریان می خواهند که شرکت ها خدماتشان را برای آنها توضیح دهند نه اینکه خدمات را به آنها بفروشند.

محتوا باید به گونه ای باشد که سوالاتی که ممکن است برای بازدیدکنندگان ایجاد شود را پاسخ دهد. هدف محتوا باید ارائه اطلاعات مفیدی باشد که بتواند حجم ترافیک وب سایت را بالا ببرد.

انواع دیگر محتوا مانند توضیحات و نظر ها برای بالا بردن اعتماد مشتریان است. این نوع محتوا به عنوان یک عنصر ضروری برای وب سایت ها در نظر گرفته می شود.

برای اینکه محتوای شما موثر باشد و نتایج دلخواه را به دست بیاورد، مخاطبان باید بتوانند آنها را پیدا کنند. این کار تنها با سئوی سایت قابل دسترسی است.

سئو شامل سئوی داخلی، سئوی خارجی، سئوی تصاویر، لینک های داخلی و خارجی، متن جایگزین در تصاویر و موارد دیگر است.

طراحی سایت ارزان

5. بهینه سازی وب سایت

زمانی که می خواهیم یک وب سایت موثر داشته باشیم که به کسب و کار آنلاین ما کمک کند باید دو سوال را پاسخ دهیم:

  1. چگونه می توانم ترافیک وب سایتم را بالا ببرم؟

2.چگونه وب سایت می تواند بازدیدکنندگان را درگیر کند؟

هدف وب سایت هر چه باشد چه فروش محصولات و یا خدمات باشد و یا ثبت نام در یک دوره آموزشی و حتی درخواست یک موقعیت کاری برای شرکت شما، این مهم است که و سایت شما حتما بهینه سازی شده باشد.

جذب ترافیک به وب سایت شما تنها نیمی از کار است.  همانطور که قبلا گفتیم وب سایت شما مانند یک فروشنده عمل می کند و باعث جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری می شود.

با بهینه سازی وب سایت خود می توانند نرخ ترافیک وب سایت را بالا برده و در نتیجه فروش شرکتتان را بالا ببرید.

به یاد داشته باشید در هنگام طراحی سایت و یا استفاده از قالب های آماده وب سایت حتما از بهینه بودن کد های سایت اطمینان داشته باشید.

بسیاری از شرکت ها هستند که حتی با نرخ های پایین و یا قالب های آماده وب سایت هایی ارائه می دهند که از نظر تکنیکال برای سئو بهینه سازی شده نیستند.

استفاده از برخی از قالب ساز ها و یا استفاده از برخی قالب های نال شده، مشکلات فراوانی را بعد ها در وب سایت ایجاد می کند.

از جمله این مشکلات مانند سرعت پایین سایت، سنگین بودن سایت، مشکلات امنیتی، مشکل در به روز رسانی پلاگین ها، تداخل پلاگین ها، مشکل در به روز رسانی وردپرس و بسیاری از موارد دیگر.

ما در رادی وب تمامی سایت ها را از پایه کدنویسی طراحی می کنیم و قالب ها همه به روز و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو هستند.

تمامی سایت ها ریسپانسیو است و در تمامی صفحه های نمایش به خوبی قابل مشاهده است.

به جای هدر دادن پول در کمپین های تبلیغاتی PPC  تبلیغات رسانه های اجتماعی و یا سایر روش های بازاریابی دیجیتال، برای افزایش ترافیک سایت، بر روی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و سئوی سایت بیشتر تمرکز کنید.

نکات کلیدی در طراحی وب سایت شرکتی

سایت شما اولین جایی است که مشتریان بالقوه آن را مشاهده می کنند. برای طراحی سایت شرکتی جذاب و متفاوت می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • در مورد مخاطبین خود، انتظارات، هدف های آنها، نیازها، مشکلات و ترجیحات آنها تحقیق کنید.
  • حضور آنلاین رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها به دست بیاورید. سعی کنید نکاتی را به دست بیاورید که می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید مثلا نقطه ضعف هایی که رقبا دارند آنها را پوشش دهید و در کسب و کارتان اضافه کنید.
  • سایتی طراحی کنید که طرح بندی مناسب داشته باشد، طراحی زیبا و تمیز باشد. نوارمنوبه صورت چسبان و مرتب باشد و از محتوای جذاب و به روز استفاده کنید.

اگر فکر می کنید که برای این کار نیاز به مشاوره با متخصص در این زمینه دارید حتما می توانید با متخصصان رادی وب تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره شوید.