تولید محتوای سئو بیس

زمانی که صحبت از تولید محتوای سئو بیس می شود، اکثر مردم فقط به صفحه مقالات فکر می کنند در حالی که اینطور نیست و در واقع تولید محتوای سئو شده باید برای تمامی صفحات وب سایت مانند صفحات خدمات، محصولات، دسته بندی ها، دسته بندی های محصولات، درباره ما، زیر منو ها و صفحه اصلی در نظر گرفته شود.

محتوای سئو بیس، محتوایی است که به منظور افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل طراحی می شوند. همچنین سئو شده حول یک کلمه کلیدی و Lis  های آن بهینه سازی میشوند.

گوگل گفته است که محتوا بخش مهمی از سئوی سایت است حتی محتوا یکی از سه فاکتور مهم در رتبه بندی سایت است. در این مقاله می خواهیم در مورد نکات مهمی در تولید محتوای سئو شده صحبت کنیم که تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی و ترافیک وب سایت دارد. در واقع ما محتوایی را به صورت منظم در وبلاگمان به منظور بالا بردن رتبه وب سایتمان منتشر می کنیم.

تولید محتوای سئو بیس

فرآیند تولید محتوای سئو بیس

فرآیند محتوای سئو شده در مورد کلمات کلیدی را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

  1. کلمات کلیدی را پیدا کنید.
  2. یک کلمه کلیدی را براساس تجزیه و تحلیل رقبا انتخاب کنید.
  3. استراتژی هدف را تعیین کنید.
  4. محتوا را ایجاد کنید.
  5. محتوا را بهینه کنید.
  6. محتوا را انتشار دهید.
  7. همین مراحل را تکرار کنید.

این مراحل اگر چه بسیار کلی به نظر می آید اما در واقع هر کدام ریزه کاری های خود را دارد. در ادامه هر کدام را به طور کامل شرح می دهیم.

قدم اول: یک موضوع انتخاب کنید

اولین قدم این است که یک موضوع برای محتوا انتخاب کنید. مثلا می خواهید ببنید که مشتریان هدف ما به چه موضوعاتی اهمیت می دهند. برای این کار از دو روش می توانید استفاده کنید:

  1. به وب سایت های رقبایتان بروید و در قسمت وبلاگ سایتشان ببینید بیشتر به چه موضوعاتی پرداخته اند. شما می توانید از آنها ایده بگیرید و موضوعات مناسبی را انتخاب کنید.
  2. به وب سایت ها و فروم هایی بروید که مخاطبت هدف شما در آنجا با هم تبادل نظر می کنند. سوالاتی که در آنجا رد وبدل می شوند می توانند موضوعات مناسبی برای تولید محتوا باشند.

طراحی وب سایت

قدم دوم: پیدا کردن کلمه کلیدی

حال زمان آن است که یک کلمه کلیدی برای محتوای خود پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی موضوع مهمی است ابتدا باید بتوانید کلمات کلیدی را که در حوزه کاری شما بیشترین بازدید را دارد پیدا کنید و بیشترین تمرکز را بر روی آنها بگذارید.

می توانید یک دیتا بیس از کلمات کلیدی بسازید و در آن صد کلمه کلیدی و یا بیشتر قرار دهید. البته به خاطر داشته باشید که این فقط یک دیتا بیس است و قرار نیست هر کلمه کلیدی که در آن وجود دارد بر روی آن کار شود. . چند روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد. می توانیم برای پیدا کردن کلمات کلیدی از ابزارهای گوگل استفاده کنیم.

اولین ابزار Google.com

خود سایت گوگل می توند اولین و مهمترین ابزار در تحقیق کلمات کلیدی باشد. مثلا شما می خواهید کلمات کلیدی مترادف کلمه طراحی سایت را پیدا کنید. وارد سایت google.com بشوید و در سرچ آن کلمه کلیدی را بنویسید. به طور اتوماتیک سایت گوگل بالاترین سرچ هایی  را که مترادف با کلمه کلیدی طراحی سایت باشد نمایش می دهد.

سئوکار ماهر

همانطور که در تصویر می بینید کلمه کلیدی را در سرچ گوگل تایپ کردم و کلمات مترادف آن را پیشنهاد می دهد.

ابزار google trends

گوگل ترندز همچنین یک ابزار قدرتمند گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی است. گوگل ترندز را در گوگل سرچ کنید و وارد وب سایت google trends  شوید. حال می توانید کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید.

ابزار google keyword planner

این ابزار نیز ابزار قدرتمندی در گوگل به منظور یافتن کلمه کلیدی است. وارد سایت آن شوید و کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید.

ابزار AnswerThePublic

برخلاف باقی ابزار ها که بر روی کلید واژه ها تمرکز می کند، این ابزار بر روی سوالات تمرکز می کند. بنابراین اگر می خواهید محتوای بهینه شده پیرامون کلیدی واژه های سوالی داشته باشید، مانند “چرا بازاریابی محتوایی ضروری است؟” این ابزار می تواند فوق العاده باشد.

قدم سوم: محتوای جامع و کامل بنویسید

یکی از مهمترین فاکتورهایی که می توان برای نوشتن مقالات نام برد، تولید محتوای یک مقاله کامل و جامع است. اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه بندی شود و ترافیک وب سایتتان بالا برود، باید کامل و جامع باشد. در واقع یک محتوای فوق العاده می تواند رمز موفقیت سایت شما در موتور های جستجو گوگل باشد. چطور باید این کار را انجام دهیم:

محتوای جامع بنویسید،  به عبارتی دیگر محتوایی را منتشر کنید که کسی که کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کند، همه آنچه را که نیاز دارد در آن مقاله پیدا کند. به این نوع تولید محتوا، تولید محتوای سئو بیس می گویند. البته برای رتبه گرفتن در موتور های جستجو باید مواردی دیگری را هم رعایت کنید و مطمئن باشید اگر تمامی موارد سئو و بهینه سازی سایت را با دقت رعایت کنید به زودی نتایج شگفت انگیزی مشاهده خواهید کرد و سایتتان موجب کسب در آمدتان می شود. ما در مقاله سئو سایت چیست، به طور کامل و جامع در مورد سئو توضیحاتی را داده ایم. در این مقاله در مورد نحوه لینک دهی های داخلی و خارجی سایت و سئوی داخلی و خارجی سایت توضیحاتی داده ایم.

مطالعات و بررسی ها نشان می دهد که برای 10 رتبه بالای گوگل، مقالاتی رتبه بندی می شوند که حداقل بالای 1500 کلمه داشته باشند.

چرا محتوای طولانی بهتر رتبه بندی می شود؟

محتوای طولانی تر به گوگل کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع آن صفحه به دست بیاورد که باعث می شود گوگل مطمئن شود که صفحه شما یک نتیجه مرتبط با آن کلمه کلیدی است. همانطور که در بسیاری از مقالات همیشه گفته ایم باید چگالی کلمات کلیدی محتوای ما بین 1 درصد تا 3 درصد تعداد کلمات مقالات باشد نه کمتر و نه بیشتر. زیرا اگر کمتر باشد گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کلمه کلیدی محتوا چیست و اگر بیشتر باشد گوگل به عنوان یک کلمه اسپم آن را شناسایی می کند. به این صورت می توان یک محتوای سئو بیس تولید کرد.

مقالاتی که طولانی تر هستند مسلما بسیار بهترو بیشتر از یک پست وبلاگ 300 کلمه ای می توانند محتوایی را پوشش دهند. این به این معنا است که مقالات طولانی تر بهتر از محتواهای کوتاه می توانند به سوالات کاربران پاسخ دهند.

قدم چهارم: بهینه سازی محتوای سایت برای کاربران

اکنون که محتوا را نوشته اید زمان بهینه سازی آن برای کاربران سایت است. اگر می خواهید محتوای سئو بیس تولید کنید باید خوانایی آن برای کاربران آسان باشد. اگر خواندن محتوای تولید شده، آسان نباشد رتبه بندی نخواهد شد. تا جایی که می توانید از کلمات ساده و عامیانه تر استفاده کنید و طوری محتوا را تولید کنید که به زبان ساده و عامیانه باشد و از کلمات و لغات سخت و غیر قابل فهم اجتناب کنید. می توانید خوانایی و سادگی را به هر روشی که محتوا القا کنید مثلا می توانید از تصاویر جذاب و قابل فهم استفاده کنید. برای این کار خلاقیت داشته باشید.

سئو سایت

اگر خوانایی محتوای شما عالی نباشد رتبه بندی نخواهید شد حتی اگر سئوی درون صفحه عالی داشته باشید. فاکتور های سئوی درون را صفحه را قبلا در مقاله سئوی سایت چیست، گفته ایم . همچنین توضیحاتی در مورد سئو و سئوی داخل صفحه و سئوی خارج صفحه در صفحه سئو سایت رادی وب نوشته ایم. باز هم اگر سوالی در این مورد دارید می توانید از به صورت رایگان مشاوره شوید.

چند روش وجود دارد که می توانید محتوای تولید شده سئو بیس بنویسد:

اول اینکه محتوا را تا جایی که می توانید خلاصه نویسی کنید. مردم دوست دارند جملات کوتاه را بخوانند. خوانندگان معمولا پاراگراف های طولانی را دوست ندارند. شما می توانید خلاصه مطلب را کوتاه در یک جمله توضیح دهید و همچنین بعدش از پاراگرف های کوتاه کوتاه استفاده کنید.

دوم می توانید از محتوا های چند رسانه ای مانند تصاویر جذاب و یا محتوای ویدئویی استفاده کنید. محتواهای چند رسانه ای می توانند شامل تصاویر، ویدئوها، پادکست ها، فایل های صوتی، فایل های اینفوگرافیک، چارت ها، بازی ها و سایر محتوا ها باشد.

برای این کار حتما خلاقیت داشته باشید و طوری محتوا را تولید کنید که برای کاربر خسته کننده نباشد.

زمانی که از چند رسانه ای های جذاب و خلاقانه در سایتتان استفاده کنید تعداد بیشتری از کاربران از سایت شما رضایت خواهند داشت و از سایتتان دیدن می کنند و در نتیجه ترافیک وب سایت بالا می رود.

افرادی که ویدئو را دوست دارند، محتوای ویدئویی را تماشا می کنند . افرادی که فایل های صوتی را دوست دارند، پادکست ها را گوش میدهند و افرادی که دوست دارند مطالعه کنند مطالب وبلاگ را می خوانند. به این ترتیب هر فردی با هر سلیقه ای جذب محتوای سئو شده ی سایتتان می شود.

خلاصه استفاده از چند رسانه ای ها ارزش تلاش بیشتری دارد.

در نهایت از تگ های h برای بخش بندی محتوای خود استفاده کنید. این موضوع به خصوص برای محتواهای طولانی تر مهم تر است. می توانید برای هر 200 کلمه یک تیتر بگذارید.

مرحله پنجم: کلمات کلیدی محتوای خود را بهینه سازی کنید

در محتوای سئوشده ، کلمات کلید بهینه سازی می شوند. اول اینکه در 100 کلمه ابتدایی سایت حتما کلمه کلیدی را بیاورید و حتی اگر می توانید دو یا چند بار بیاورید و آنها را بلد کنید.

چرا این موضوع مهم است؟ کلمات کلیدی که در 100 کلمه ابتدای مقاله نوشته شود گوگل آن صفحه را بیشتر در مورد آن کلمه کلیدی سرچ می کند.

قدم ششم: اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

حال زمان آن است که محتوایتان را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. نحوه تبلیغ بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. مثلا اگر شغلتان آشپزی است یا مواد خوراکی است مثلا پینترس و یا اینستاگرام بهتر است. اما اگر در فضای دیجیتال مارکتینگ هستید فضایی مانند توئیتر بهتر است.

طراحی سایت

قدم هفتم: لینک سازی

شکی نیست مهمترین موضوع در سئو، لینک سازی است. مطالعات سال 2020 نشان داد که یکی از مهمترین فاکتور ها در رتبه بندی موتورهای جستجو لینک سازی بود.

قدم هشتم: تجزیه و تحلیل نتایج

باید رتبه بندی سایت خود را در موتورهای جستجو پیگیری کنید. ترافیک طبیعی سایت را با استفاده از گوگل آنالیتیک و ترافیک وب سایت را با استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل بررسی کنید.

همیشه یادتان باشد سئو زمان بر است. حتی اگر تمام مراحل با دقت و به درستی انجام دهید باز هم ممکن است 2 الی 3 ماه زمان ببرد تا سئو شروع به کار کند. بنابراین انتظار نداشته باشید تا مقاله ای را نوشتید گوگل آن را رتبه بندی کند.

نتیجه گیری

برای دست یافتن به نتایج برتر گوگل و افزایش رتبه وب سایت باید تمامی اصول سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را به خوبی رعایت کنید. از جمله مواردی که برای سئوی سایت بسیار مهم است محتوا گذاری براساس اصول سئو می باشد.

همانطورکه همیشه می گوییم محتوا پادشاه است یعنی اول از همه باید بتوانید محتوایی سئو بیس برای کاربران و موتورهای جستجو تولید کنید و هم زمان با صبوری به سئو سایت ادامه دهید تا نتایج را در بلند مدت مشاهده کنید.